Funderingar kring bilköp

Hej på er!
 
Hoppas att det nya året har börjat bra för er?  För mig har det börjat på bästa sättet och jag tror att 2019 blir ett riktigt, riktigt bra.
 
Men nu över till något helt annat, även om det här är en bak- och matblogg så har jag ju pratat en del om att vi börjar känna oss redo för att finna en ny bil men det är så svårt och jag har så svårt att lägga ut massa pengar när vi knappt använder bil idag. Vi försöker använda bil så lite som möjligt både ur ett  miljön och ett hälsoperspektiv. Men snart så måste vi börja leta efter en bil som passar oss. Vi sparar lite pengar varje månad för att kunna köpa den bilen vi vill ha när vi vill det, men det lär väl ta ett tag innan vi finner bilen vi vill ha. För er som är i samma tankar som oss men kommit ett steg längre och är i köpstadiet för en bil men upplever att ni behöver lägga till lite i er bilkassa skulle jag rekommendera er att ta en titt på freedom finance som jag även skriver det här inlägget ihop med. De både erbjuder och jämför billån till dig vid köp via en auktoriserad bilåterförsäljare eller direkt från en privatperson. Det kan vara både en ny bil eller begagnad så du kan verkligen välja och vraka. Det viktiga är att du får ett så bra lånevillkor som möjligt därför skickas just din ansökan vidare till flera olika långivare som i sin tur erbjuder dig billån. Därefter är det du som väljer det lån som passar bäst utefter dina förutsättningar. Något som alltid är viktigt när det gäller alla lån är att man har sådan koll på sin ekonomi så att man vet att man kan betala tillbaka, man får aldrig låna pengar om man inte har en ekonomisk trygghet, att låna pengar för att man vill ha saker tidigare än man har råd är aldrig en bra idé så tänk alltid på det.