Hållbarhet

Hej på er !
 
De flesta som har följt min blogg vet att jag brinner för hållbarhet i och med att jag är utbildad sociolog med social hållbarhetsinriktning. Dock är det inte bara den sociala hållbarhetsdelen jag brinner för utan även den miljömässiga hållbarheten. Jag tycker att det är viktigt att vi tar hand om vår jord vi lever på och tänker framåt i tiden och inte bara här och nu. Därför blir jag så glad när företag har ett hållbarhetsperspektiv. Eventbyrån Blick som jag även skriver den här texten ihop med vill att deras verksamhet på sikt ska bli helt hållbar, vilket jag anser är det bästa man kan göra för vår planet. Att visa sina kunder vart vindarna blåser och visa att event går att göra hållbara är på riktigt ett företag som är rätt i tiden. Om du väljer att använda Blick som eventbyrå så får du ett erbjudande att klimatkompensera för själva eventets utsläpp av växthusgaser. Hur bra är det inte att få kompenserar för mat, dryck och resor som har med eventet att göra? Och även att se till att hållbarhet för mat och transport inräknas i eventet är sånt som alla företag borde ta efter. Hade jag haft ett företag hade jag alla dagar i veckan valt att få en konferens anordnad av Blick för vet ni vad, klimatkompensering är ett måste! Den globala uppvärmningen är akut och det kommer på riktigt påverka både människan och jorden vi lever på idag. Det räcker inte att vi begränsar uppvärmningen utan vi måste också plocka bort det som vi redan tryckt ut i vår atmosfär för att vi inte tänkt på konsekvenserna. Och idag vet vi ju faktiskt att kunder väljer företag som klimatkompenserar.
  
Så mer kärlek till hållbarheten, ensam kan inte göra allt men tillsammans kan vi ändra riktning och få vår nästa generationer att uppleva en lika vacker värld som vi har fått göra.