Libanesisk mat

Hej mina underbara läsare! 
 
Finns det något som jag älskar så är det att besöka olika restauranger och testa på maträtter från alla olika kulturer. Café Corniche som jag skriver den här texten med är en libanesisk restaurang som verkligen serverar maträtter som får dig att åka med på en kulinarisk upplevelse. Med en otroligt vacker utsikt över Riddarfjärden kan du inta en god middag i en lugn och behaglig miljö. Vad mer kan man önska sig när man är på en restaurang än god mat och en härlig miljö att andas ut i och finna ny energi? Maten som serveras på Café Corniche är tillagad med en stor dos kärlek och råvarorna är av bästa kvalitet. Jag älskar verkligen när restauranger tänker på helheten och kombinerar smakupplevelser med en underbar miljön, då blir det en restaurang som definitivt ligger högt på min lista. 
 
Men Café Corniche är inte bara en underbar restaurang med otroligt god mat utan de erbjuder även matlagninskurser och spännande kockdueller där du får chansen att lära dig laga libanesisk mat från grunden. Så varför inte utmana dina vänner eller kollegor i en kockduell och samtidigt lära dig hur underbart det är att laga mat från andra kulturer än den som man är uppväxt i?!
För det är ju så underbart att testa mat ifrån andra kulturer, det är i alla fall så jag hämtar inspiration till köket här hemma.
 
 

 

 

 
 

0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Mat, Stockholm, libanesisk mat, restaurang