Coffee table books

Hej på er! Onsdag morgon och här i Halmstad snöar det.. Egentligen är jag ganska så trött på vintern och vill ha vår men samtidigt så är snö så otroligt mycket bättre än regn och slask. :)
 
Nedan ser ni några av mina coffee table books, jag har nog coffe table books överallt i huset älskar verkligen att inreda med böcker. Men något som är viktigt för mig är att man inte endast har böckerna framme bara för ögats skull utan att man faktiskt innerligt tycker att böckerna är bra och visar en liten del av ens identitet. Jag tycker att de här böckerna beskriver mig och min man perfekt.
 
Michaela Fornis bok "Jag är inte perfekt" är nog en av de bästa böckerna jag läst om ångest och utbrändhet, utan den här boken hade jag nog inte överlevt mina hinder och jag har boken som en liten livboj så fort marken börjar skaka och mina ben känns som spagehtti.
 
Cykelboken är inte min bok men min man är tokig i cykling så den här boken är verkligen HAN, om man säger så.
 
Thérese Lindgrens bok "Vem bryr sig", speglar mig som person perfekt då jag mer och mer går åt det veganska hållet, jag tycker det är viktigt att vi funderar på vad vi stoppar i oss för miljöns skull men även funderar på hur de stackars djuren egentligen har det. Med det sagt menar jag inte att man behöver vara vegan utan bara göra aktiv val och fundera lite på det man stoppar i sig. Om det betyder att man tar bort kött en gång i veckan är det super, allt eller inget behöver inte passa alla.
 
Så kommer vi då till min sista coffee table book och det är Per Morbergs bok "Så gott som grön" och med tanke på det jag skrev ovan förstår ni nog varför den är sååååå jag. Fick den av min bror och hans familj när jag fyllde år och de prickade verkligen in en perfekt bok, och ett plus är ju att jag verkligen älskar att ha kokböcker liggandes framme, man känner sig så kulinarisk då på något sätt...