Miljöpåverkan

Idag mina vänner är det dags att skriva om ett ämne som ligger mig väldigt varmt om hjärtat och det är all miljöpåverkan som sker. Jag är faktiskt orolig och då menar jag riktigt orolig för framtiden och hur mina barn och framtida barnbarns värld ska se ut. Det känns som människan endast tänker på sig själv och reser utomlands flera gånger om året, konsumerar som aldrig förr och äter kött i mängder och vad händer då den dagen det är försent att rädda vår fina jord? Varför reagerar vi inte nu och hjälps åt, en kan inte göra allt men tillsammans kan vi hjälpas åt och rädda vår planet. Jag blir så otroligt glad när företag uppmärksammar och arbetar för att rädda och bevara miljön och vår natur. Advokatfirman Åberg & Co som jag även skriver den här texten ihop med arbetar just för att främja återanvändningen och återvinningen och det är till stor del deras duktiga jurister som arbetar med miljörätt som gör det möjligt att se till att vår jord får leva kvar och vara en bra plast för nästkommande generationer. Medarbetarna på advokatfirman ger föreläsningar om området och håller även kurser för Avfall Sverige angående tillståndsprövning för avfallsanläggning. Tänk om alla företag skulle tänka så här och faktiskt fokusera på hur världen ser ut nu och vart vi är påväg, om vi alla drar vårt strå till stacken så skulle vi kunna vända utvecklingen som håller på att ske nu. Det som verkligen behövs är att det lyfts upp och pratas om och jag tror det är otroligt viktigt att vi rannsakar oss själva och funderar vad vi kan bidra med och vad vi kan vara utan.

För det är tillsammans som vi är starka och tillsammans håller vi vår jord stark! 

 

 

0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Advokatfirma, Global uppvärmning, Miljörätt