Chokladhjärtan fyllda med hallon och blåbärssorbet

Glad alla hjärtans dag på er ! <3
 
Idag tänkt jag ge er ett tips på en superenkelt men så otroligt vacker efterrätt att bjuda er käresta på ikväll. Chokladhjärtan med hallon och blåbärssorbet, visst låter det så där perfekt kärleksfullt ? <3
 
7 
 
 
Du behöver: (6 st portioner)
 
*6 st hjärtformade silikonformar
*200 g vit choklad
*200 g mörk choklad
*250 g frysta hallon
*250 g frysta blåbär
*2 msk nutella
*1 apelsin
*1 banan
 
Gör så här:
 
1.Smält den vita choklad i en bunke och den mörka chokladen i en bunke över vattenbad. Varva med att pensla den mörka och vita chokladen i formarna. Täck formen ordentligt och låt stå i kylskåpet ca 10 minuter, upprepa sedan 3-4 gånger. Efter sista penslingen låt formarna stå i kylskåpet ca 30 minuter.
 
2.Ta sedan ut formarna från kylskåpet och ta försiktigt bort silikonformen, ställ in chokladhjärtanen i kylskåpet medan du gör sorbeten.
 
3.När jag gör min sorbet använder jag en sorbetmaskin, jag varvar med hallon och blåbär och trycker ut sorbeten. Har ni ingen sorbetmaskin går det bra att tina bären lite och mixa med en stavmixer och ställa in i kylskåpet ca en timme.
 
4.Blanda i Nutella i sorbeten. Skiva upp apelsinen och bananen. Ta ut chokladformarna och fyll upp med sorbet och dekorera med apelsin och banan.
 
4 3 1 2 8
#1 - - fannynord:

Dom där såg ju drömmiga ut! Var har du köpt silikonformarna? :)

Kika gärna in på min blogg om mode, matlagning och skönhet mm: http://finest.se/fannynord

#2 - - baakochmaat:

Tack fina du <3 Åh kommer inte ihåg, var längesedan. Googlade och kom in på en butik som sålde dem. :) Kram

#3 - - ♫♪ sandra:

mums!

#4 - - baakochmaat:

<3