Nyttig apelsinchokladmousse

Alltså idag ska ni får den godaste och NYTTIGASTE chokladmoussen jag någonsin gjort, älskar när man kommer på de här nyttiga godsakerna som man kan äta när som helst. För vet ni vad även om ni tror att jag äter sötsaker dygnet runt så är det inte sant, jag älskar verkligen godsaker men givetvis kan jag inte äta det varje dag så då tycker jag det är perfekt att komplettera med en nyttig efterrätt då och då och den här efterrätten kan man äta som frukost, lunch, mellanmål eller middag. Så perfekt ju ! <3 Älskar den lena apelsinsmaken mot den starka chokladsmaken, verkligen en fullträff. :)
 
IMG_0352
 
Du behöver:
( 4 port )
 
*4 avokado
*200 g dadlar
*6 msk kakao
*2 tsk vaniljpulver
* 1 apelsin (saften+skalet)
 
Gör så här:
1.Börja med att ta bort kärnorna i dadlarna och hacka dem fint. Skala och dela avokadon i små bitar. Mixa ihop, häll sedan på de övriga ingredienserna och mixa till en slät mousse.
 
2. Portionera upp i 4 glas men välj små glas då den här moussen är otroligt mäktig.
 
3. Avsluta med att dekorera med lite apelsinskal som blivit över och ställ in i kylskåpet innan servering.
 
Vill man göra det lite onyttigt går det att servera med grädde.
 
IMG_0353 IMG_0356 IMG_0354