Nutella cookies med nougat

Hej, här var det ett tag sedan jag skrev men det är bara för att jag har planerat massa nya smarriga bakverk och först ut är de här magiskt goda Nutella cookies med nougat, alltså förstår ni nutella och nougat i ett ?? Det kan verkligen inte bli fel och till de här perfekt sega cookies med mörk choklad i blev det en sådan fullträff. Livsfarliga att ha hemma kan jag ju säga då jag vill gå och äta av dem hela tiden.
 
IMG_0557
 
Du behöver:
 
*250 gram smör
*2 dl Brun Farin
*1 dl socker
*200 g mörk choklad, hackad
*2 st ägg, lättvispade
*4,5 dl havregryn
*1 tsk vaniljpulver
*3 dl vetemjöl
*1 tsk salt
*1 tsk bakpulver
*2,5 dl nutella
*250 g nougat
 
Gör så här:
 
1. Vispa smör, socker och brun farin poröst. Vispa äggen lätt för hand och häll i smörblandningen.
 
2. Tillsätt mjöl, havregryn, den hackade chokladen och blanda ner vaniljpulver, bakpulver och salt.
 
3. Sätt ugnen på 175 grader och klä två plåtar med bakplåtspapper och rullar ca 15 bollar, platta ut dem något. Grädda mitt i ugnen ca 10 minuter.
 
4. Låt kakorna svalna och klicka sedan ut en klick nutella på varje kaka, bred sedan ut nutella. Ställ in i kylskåpet så nutellan stelnar.
 
5. Smält nougaten över vattenbad och pensla nougat över nutellan. Ställ tillbaka in i kylskåpet så att nougaten stelnar.
 
Förvaras i kylskåpet i en tätsluten burk.
 
IMG_0550 IMG_0558 IMG_0555 IMG_0562 IMG_0552 IMG_0556 IMG_0560
#1 - - Elin:

Kakor som jag bara älskar!! Kan tänka mig att de är underbara :D

#2 - - baakochmaat:

Dessa är såååå goda :)