Träning ska vara roligt

Hej på er den här härliga lördagen ! Hoppas allt är bra med er ? Själv ligger jag tyvärr hemma och är sjuk men man får inte tänka negativt utan vara glad för att man inte blev sjuk när man hade som mest i skolan.. Så idag är det chill som står på schemat. :) Jag tänkte även prata lite om träning med er, alla vet vi att det är viktigt att träna för att må bra men ändå så är det så svårt att komma igång, eller så kommer man igång men på vägen så tappar man helt enkelt motivationen..Så hur ska man då göra för att hålla träningen vid liv? Mitt tips är att man hittar en träningsform som är rolig, har man inte roligt kommer man lägga av så fort man får en motgång och sedan är det svårt att starta om igen. Sedan kan det hjälpa en på traven om man har snygga träningskläder det ger en en lite extra kick att träna. Jag ser träning som något jag älskar och riktigt längtar till. Så vad är det då jag tränar som jag inte kan leva utan, jag tror att alla ni som läst min blogg ett tag vet att det är dansen som ligger mig varmt om hjärtat, utan dansen skulle jag inte vara den här glada och spralliga Sara som jag alltid är. Och vet ni vad jag skulle inte vilja leva utan min underbara dansträning. Så vad älskar ni ? Är det långa promenader längs vattnet, ett riktigt svettigt gympass, lagsport eller hemmaträning som ni brinner för...Fundera på det och välj det som får er att känna ett lyckorus, då kommer träningen bli något ni brinner för och inte något som ni gör för att det är ett illa måste. Men det kan ju vara så att ni testar allt det här och ändå funkar det inte, då är det otroligt bra att sätta upp delmål med träningen och när man når upp till sina delmål så införskaffar man sig något fint som man verkligen velat ha länge, hade jag satt upp delmål så hade skor varit högst upp på min vill ha lista, jag menar en tjej kan ju aldrig få för många skor (säger hon som har över 200 par skor haha). Mitt sista och slutgiltiga tips är att tänka positivt och läsa mycket träningspepp citat, det fungerar verkligen för mig, blir alltid så pepp efter jag läst massa citat att det känns som jag skulle kunna träna en hel natt..So let's do this together :) Unknown 578562_349178708479304_145989248798252_994960_1138932433_n_large_507d31fe9606ee5f9f875837