Dumle cupcakes

Hej på er mina fina läsare ! Hoppas allt är underbart med er ? :) Idag ska jag bjuda er på ett underbart sött och ljuvligt recept, har länge velat slänga ihop Dumle cupcakes men tiden har inte riktigt funnits där, men i helgen tog jag äntligen tag i saken och så glad jag är att jag gjorde det. De försvann i ett nafs kan jag ju säga. :) Så är ni lika tokiga som jag i Dumle är det bara att ställa er i köket och slänga ihop dessa cupcakes... IMG_1825 IMG_1841   Dumlefluff: Du behöver: * 300 g dumle * 4 dl grädde Gör så här: 1. Häll grädden i en kastrull och värm upp den till kokpunkten, det är mycket viktigt att det inte börjar koka då det kan skära sig då. 2. Häll grädden över godiset och låt det stå någon minut tills det börjat lösa upp sig, rör till en jämn smet. 3. Ställ in i kylen över natten och vispa upp till önskad konsistens dagen efter. Du behöver: ( till ca 17 st ) * 2 st ägg * 2 dl strösocker * 1 dl mjölk * 100 g smör * 3 dl vetemjöl * 2 tsk bakpulver * 2 tsk vaniljsocker * 200 g Dumle kolor ( hackade ) * 17 st Dumle kolor till dekoration Gör så här: 1. Sätt ugnen på 200 grader. Hacka Dumle kolorna. 2. Smält smöret. Vispa ihop ägg och socker lätt. Blanda i mjöl, bakpulver och vaniljsocker. 3. Blanda i matfettet och mjölk. Blanda till en jämn smet. 4. Fördela i muffinsformar och grädda mitt i ugnen i ca 7 minuter, ta sedan ut muffinsen och lägg på den hackade Dumlen, sätt tillbaka in i ugnen ca 3-4 minuter. 5. Spritsa ut Dumlefluffen och tryck sedan i en Dumle på varje muffins. IMG_1847 IMG_1827 IMG_1846 IMG_1831 IMG_1853 IMG_1840
#1 - - Lisa:

Så goda!

#2 - - Jenny Gunnarson:

Dom ser sååååå goda ut :D :D

#3 - - baakochmaat:

Tack fina du <3

#4 - - baakochmaat:

<3