Pasta med skinka och blomkål i en mangochilisås

Hej på er mina underbara läsare ! Just nu är jag totalt förvirrad på dagarna och när jag insåg att det var söndag blev jag bara ännu mer förvirrad...Men men snart är det dags att gå tillbaka till vardagen och då kommer allt falla på plats igen. ;) Denna kväll ska jag bjuda er på en helt underbar rätt som går snabbt att slänga ihop, alla vet nog vid detta laget att jag gillar mat som man inte behöver stå en evighet i köket för att få ihop, missförstå mig inte, älskar givetvis lite mer avancerade maträtter med då jag älskar att stå i köket, men oftast är det dessa enkla och snabba recept som faller mig i smaken och detta är just en sådan maträtt. Underbart god salladskompott, till den rökta skinkan blir helt ljuvlig och pasta vem gillar inte det ? IMG_0630 Du behöver: * En halv purjolök * 125 g champinjoner * 2 pkt rökt skinka ( 500 g ) * 2 tsk smör * 2 msk mango chutney * 2 dl vispgrädde * 1 dl chilisås * 2 krm cayennepeppar * 2 krm salt * 250 g morötter * En halv blomkål * 1 msk sweet chili * 2 msk rapsolja * 2 krm flingsalt Gör så här: 1. Ansa och strimla purjolöken fint, ansa och hacka svampen. Skala och riv morötterna grovt. Dela blomkålen i små bitar. Lägg morötterna och blomkålen i en skål och rör i sweet chili, olja och flingsalt. 2. Vispa ihop mango chutney, grädde, chilisås, cayennepeppar och salt. Hetta upp en stekpanna och stek purjolöken, svamp och skinka snabbt i smör. Häll på såsen och låt allt sjuda cirka 10 minuter. Servera med den goda grönsaksröran och pasta. Bättre än så här blir det inte. :)   IMG_0631
#2 - - baakochmaat:

<3