Asiatisk riswok

Mina vänner... Jag har sagt det för och jag säger det igen, en ny favoriträtt har gjorts här hemma. Denna asiatiska riswok var så otroligt god och den föll verkligen alla i smaken här hemma.. Att den var snabb att göra tar ju inte direkt ner betyget heller. :) Jag letar alltid efter nya rätter som är så där perfekta i smaken och går snabbt att slänga ihop i köket så detta var en riktig fullträff... Ni måste testa den, lovar att ni inte kommer bli besvikna. :)
 
 
 
Du behöver:
( 4 portioner)
 
* 500 g skinka i bit
* Ris för 4 portioner
* 250 g morötter
* 300 g paprikablandning
* 3 msk japansk soja
* 1 tsk vitvinsvinäger
* 2 krm malen ingefära
* 1 tsk sambal oelek
* 2 msk sweet chili sås
* Böngroddar
 
Gör så här:
 
1. Koka riset enligt anvisningen på paketet. Skär köttet i tunna skivor och sen i fina strimlor.
 
2. Skala och strimla morötterna fint.
 
3. Stek skinkan, morötterna och paprikan i omgångar i en stekpanna. Häll över allt i en gryta och rör i chili. Rör i det färdigkokta riset. Rör i avsköljda böngroddar.
 
Sedan är det bara att avnjuta denna ljuvliga rätt. :)
 
 
 
 
#1 - - a n n i k a:

Gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#2 - - Maria Grahn :

Ser jättegott ut! Ha en mysig lördagkväll! Kram

Svar: Tack fina du <3 Kram
Baakochmaat

#3 - - Emma Engström:

Åh vad mumsigt! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#4 - - Emmelie:

Mmm, jag älskar asiatiskt! Vore nog smarrigt med räkor också vilket jag personligen föredrar framför skinka :-D

Svar: Ja det är så gott ! Ja det låter riktigt gott :) Kram
Baakochmaat

#5 - - VERONICA - fashion blog:

Åh jag som äääälskar asiatisk mat! Gud så gott :)

Svar: Ja det är bara för gott :) Du måste testa denna rätt :)
Baakochmaat

#6 - - Emmy Thor :

Ser gott ut, måste testas! :)

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#7 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula ★:

Åh så gott :) .

Svar: <3
Baakochmaat

#8 - - linah:

måste testa!! älskar asiatiskt:D

Svar: <3
Baakochmaat

#9 - - Sara Ekman:

Mums! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#10 - - Elin:

Mums!

Svar: <3
Baakochmaat

#11 - - shazi:

åh grymt det ska jag göra

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :) <3
Baakochmaat

#12 - - Elin:

Intressant!

Svar: <3
Baakochmaat