Vit chokladbollar

Alltså dessa små godsaker, är helt ljuvliga. Och hur gulliga är de inte ???! Kommer servera dessa på Novas 1 - års kalas, då de är både barnsligt söta och goda. Det är verkligen livsfarligt att ha dem hemma om man inte ska äta något sött, för dessa slinker ner.
 
 
 
 
 
 
 
Här kommer det underbara receptet !
 
Du behöver:
 
* 200 g vit choklad
* Några droppar röd karamellfärg
* Färgglatt strössel
 
Gör så här:
 
1. Smält chokladen över vattenbad. Häll sedan i några droppar av karamellfärg. Rör runt tills det blir en fast massa.
 
2. Rulla till rundar bollar och rulla dem sedan i strösslet.
 
Ta ut innan servering så de inte är för hårda när de ska bjudas på !
 
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat !
#1 - - Sara Ekman:

Gott :)

Svar: <3
Baakochmaat

#2 - - Alice:

Så fina, de låter riktigt goda! ^^ Sv: Tack så mycket! :)

Svar: Tack fina du <3 De var dem :)
Baakochmaat

#3 - - Therese Bjärstig:

Mumsigt! Å jag kan meddela att ajg testade din kycklingtortilla i helgen och den fick verkligen tummen upp, särskilt ungarna älskade den, så det blir fler ggr :-) Ha en fortsatt fin vecka! KRAM

Svar: <3 Åh men så roligt att höra. Blir alltid så glad när ni uppskattar och gillar mina recept :) Ha en underbar kväll ! Kramar
Baakochmaat

#4 - - JOHANNAOFSWEDEN ★:

Åh vad goda dom ser ut och ruskigt söta!

Svar: Tack fina du <3 De var riktigt goda :)
Baakochmaat

#5 - - Emma:

Lät både enkelt och gott! :)

Svar: Det var det med :)
Baakochmaat

#6 - - Netti:

Oj oj oj det där ser riktigt farligt gott ut! Nu vet jag vad jag ska baka nästa gång det är kalas :-D

Svar: Tack fina du <3 Var verkligen supergott ! Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#7 - - Ida - foto & häst:

så gott och enkelt!! :D

Svar: Ja verkligen perfekt :)
Baakochmaat

#8 - - Mamma Malin:

Det lät väldigt sött men gott, älskar vit choklad!

Svar: Ja det var det med, men väldigt gott ;)
Baakochmaat

#9 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

sv; ja tiden går ju så himla fort, helt sjukt!
Vad gjorde du direkt efter studenten? :)
kram

Svar: Jag jobbade och har gjort det hela tiden efter studenten, men nu är det dags att ta tag i studierna :)
Baakochmaat

#10 - - Erika:

Så enkelt! Och ser så gott ut, oemotståndligt :)

Svar: Tack fina du <3 Ja perfekt när det är enkelt :)
Baakochmaat

#11 - - Emma:

Åh så gott! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#12 - - Alice:

Åh vad gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#13 - - Pauline:

men så gott de lät! och vad söta de var :)

Svar: Tack fina du <3 Ja de var riktigt goda :)
Baakochmaat

#14 - - Linn Strömberg:

Låter ju helt underbart!

Svar: <3
Baakochmaat

#15 - - Hanna Rosell:

Oj så enkelt? :O Vit choklad är ju sååå sött o gott :D

Svar: Ja verkligen superenkelt :) Ja det är ju bara för underbart gott :)
Baakochmaat

#16 - - Hanna Rosell:

Oj så enkelt? :O Vit choklad är ju sååå sött o gott :D

#17 - - ɑ n n i k ɑ:

Mums :D

Svar: <3
Baakochmaat

#18 - - Anita:

Spännade det där såg ut :D

Svar: <3
Baakochmaat

#19 - - MALIN:

Vilket roligt recept! Det måste jag prova en dag :)

Svar: Åh vad roligt att du tyckte det :) Gör du helt rätt i :)
Baakochmaat

#20 - - diningandcooking:

Vad söta de är, jättefint att de är rosa rakt igenom och med fint färgglatt strössel =) Mailade dig igår förresten, vet inte om du har hunnit se det? Ha en jättefin kväll!

www.diningandcooking.blogg.se

Svar: Tack fina du <3 Jag ska ta tag i mina mejl idag, får en del om dagen och har inte riktigt hunnit ta tag i det, men ska in och leta upp ditt mejl :) <3
Baakochmaat

#21 - - Elin:

Mums! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#22 - - Liborius:

själv sitter jag här och är sugen på kladdkaka:D

Svar: Haha ja det suget försvinner nog aldrig, det är ju bara sååå gott :)
Baakochmaat

#23 - - Linn Flink:

Det där ska jag minsann testa! Mums!

wwww.finest.se/linnflink

kram

Svar: Det tycker jag du gör helt rätt i :) Kram
Baakochmaat

#24 - - Klara Andersson:

gott det ser ut !

Svar: <3
Baakochmaat

#25 - - LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

Åh vad gott! Jag brukade älska vit choklad, men numera kan jag inte äta det då huvudvärken reagerar starkt på just vit choklad.

Svar: Usch så jobbigt , då förstår jag att du måste hålla dig ifrån det :(
Baakochmaat

#26 - - Ida Lindborg ♡:

Aldrig testat! verkar goda :D

Svar: Det var riktigt gott ! :)
Baakochmaat

#27 - - NICOLE:

Så fina de var :) Som du säger är det nog farligt att ha dem hemma ;) Och de passar ju verkligen tills N's kalas :D

Svar: Tack fina du <3 Ja verkligen :)
Baakochmaat

#28 - - Skogsraah ☾:

Ser GRYMT goda ut!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#29 - - starsinlife.blogg.se:

Mums:) låter enkelt.

Svar: <3 Ja verkligen superenkelt :)
Baakochmaat

#30 - - Mia Forsberg:

Mums vad gott! Vit choklad är faktiskt riktigt gott, jag gillade den där Marabou vinter som fanns förut :)

ah okej, jag har aldrig handlat på den hemsidan och inte på Zara heller, men HM däremot gillar jag :D

Svar: Ja den var bara för god !
Baakochmaat

#31 - - anniepiie:

men så smarrigt! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#32 - - Emelie:

De såg riktigt spännande ut! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#33 - - Nora Bååth:

Vad söta de var :D

Svar: <3
Baakochmaat

#34 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Gud vad gott! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#35 - - linah:

gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#36 - - VERONICA - fashion blog:

Åh vad grym du är! Så bra tips, och såå fina :D Kramar!

Svar: Tack fina du <3 <3 Blir så glad av dina fina kommentarer :) Kramar
Baakochmaat

#37 - - Elin:

Vad gott, söta vad dem också :)

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat