Korv stroganoff

Korv stroganoff är en rätt jag tror alla ha ätit, de flesta lite mer än andra. Men vi har nog alla tagit en smakbit av denna klassiska korvrätt.
 
Idag tänkte jag bjuda på ett klassiskt recept men har uteslutit saltet helt och haft mellangrädde i så att barn från 8 månader kan äta det, dela bara korvbitarna i lite mindre bitar när det serveras till minstingen. :)
 
 
 
Du behöver:
 
* 400 g falukorv
* 2 gula lökar
* 2 msk flytande magarin
* 3 msk tomatpuré
* 2 dl mellangrädde
* Svartpeppar
* Persilja
 
Gör så här:
 
1. Skär falukorven i strimlor eller kubformer. Skala och hacka löken fint.
 
2. Bryn korven i magarinet. Sänk värmen och tillsätt sedan löken och låt den bryna med tills det har mjuknat. Tillsätt tomatpurén och rör om.
 
3. Späd med grädden och låt koka några minuter. Smaksätt med svartpeppar och klipp över persilja.
 
Serveras med ris !
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Koehler - Skönhetsblogg:

Sara: Tack Sara, det är en perfekt vardagssminkning om man vill sticka ut lite tycker jag! :)

#2 - - Ida - foto & häst:

de är så himla gott!! :D

Svar: Visst är det ? :)
Baakochmaat

#3 - - Caroline:

Bra påminnelse, sambon har tjatat om korvstroganoff i flera månader så kanske bäst att laga till det nu när du bjuder på ett recept :D

Svar: Då tycker jag absolut att du ska laga det nu :) Kram
Baakochmaat

#4 - - Elin:

Gött! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Mia Forsberg:

Ja riktigt gott :)

Åh gud så sugen jag blev på korvstroganoff nu!! :D Jag älskar det, brukar använda chorizokorv istället för falukorv, och ibland tar jag couscous istället för riset :) Älskar verkligen stroganoff, hihi.

Svar: Ja det kan jag tänka mig är gott med :) Och couscous älskar jag :) Kram
Baakochmaat

#6 - - Emmelie:

Signe älskar falukorv, ugnsbakad is the best tycker hon. Jag är mer av korvstroganof typen :-)

Svar: Ja de små liven har verkligen sina favoriter <3 <3
Baakochmaat