Nutellaglass

Jag älskar olika smaker på glass och denna nutellaglass blev verkligen lyckad. En perfekt blandning av nutella och vanilj. Jag valde att bara vända ner nutellan för att få härliga längder i glassen av nutellakrämen. Mitt tips till alla er som älskar glass lika mycket som mig är att testa detta direkt ! :)
 
 
 
 
 
 
Du behöver:
 
* 3 dl vispgrädde
* 1 msk vaniljsocker
* 1 tsk vaniljextrakt
* 100 g nutella
* 3 st äggulor
 
 
Gör så här:
 
1. Vispa grädden så det blir toppar i grädden. Tillsätt vaniljsocker och vaniljextrakt och rör om.
 
2. Häll i nutellan i en skål  och vispar ner äggulorna en i taget.
 
3. Vänd ner nutellablandningen i grädden. Frys in glassen över natten.
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Lisa:

Nutella + Glass måste bara vara gott!

#2 - - Ida - foto & häst:

Åhhh, nutella är ju världens bästa!! :'DD

#3 - - Nathalie Tegelstam:

åh mums va gott det ser ut, mååste bara testa! :) kram

Svar: Ja det tycker jag du ska göra, var så otroligt gott ! :) Kram
Baakochmaat

#4 - - MALIN:

Det var minsann något nytt :) Låter himla gott!

Svar: Ja det var riktigt gott ! :)
Baakochmaat

#5 - - anniepiie:

Oj oj så himla gott! :D

#6 - - Sandra:

Ser så gott ut! :)

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#7 - - Celine:

Gud så gott!

#8 - - Anette Starby:

Hjälp vad gott och det där måste jag bara testa :-D

Svar: Ja det tycker jag absolut att du ska göra :)
Baakochmaat

#9 - - Klara Andersson:

åååååååååååååååå MUMS!

#10 - - Julia:

men åååh :') låter så gott!

#11 - - linah:

ååh så gott!

#12 - - Siri |Diabitfit|:

Åh så gott! Kreativt att komma på att man kan göra så :D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#13 - - Ida Lindborg ♡:

åh mums!

Sv. Tack ♡

#14 - - Josephine:

Låter riktigt gott! :) Dock så tål jag inte nutella "/

#15 - - Mamma Malin:

Åh, så gött! Det får vi nog allt prova här också :)

Svar: Tack fina du <3 Ja det tycker jag du ska göra :)
Baakochmaat

#16 - - Emmelie:

Jag älskar verkligen glass OCH har en glassmaskin som är använd två gånger :-P Måste börja använda den stackars maskinen oftare, detta lät väldigt mumsigt, för vem gillar inte nutella :-D

Svar: Ja du måste börja använda den mer, för glass är ju som du säger så gott ! :) Och med nutella nom nom :) Däremot behöver man ingen glassmaskin till detta receptet, om man inte vill ha glass snabbt då ;) Kram
Baakochmaat

#17 - - anette:

Älskar glass. Mums. Kram Anette

#18 - - starsinlife.blogg.se:

OMG!!!!! Vad gott:-P denna ska jag lägga till på "att baka-listan"

Svar: Ja det tycker jag absolut du ska göra, så otroligt gott ! :)
Baakochmaat

#19 - - starsinlife.blogg.se:

Såg du förresten smörkolafoundant en jag la upp? Sen va riktigt god:)

Svar: Ja jag såg den, verkade riktigt god :)
Baakochmaat

#20 - - Elin:

Åh mums vad gott! Nutella och glass är nog en underbar kombo då båda är så goda :D

Svar: Ja visst är det ? ! Så otroligt gott :)
Baakochmaat

#21 - - Therese Bjärstig:

Nutella är ingen favorit, men dina fina bilder får mig ändå sugen ;-D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#22 - - VERONICA - fashion blog:

Detta låter verkligen som något för mig! underbart gott! :) MUMS!

Svar: Ja detta var riktigt gott ! :)
Baakochmaat

#23 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Gud vad gott! :D

#24 - - Robex Lundgren:

mums

#25 - - Elina:

Ska det vara glass ska det vara maxat! ;)

Svar: Ellerhur ? :)
Baakochmaat