Kolaglass

Även om denna sommaren inte har varit den bästa så har jag ändå unnat mig en del glass, det är ju så gott och på sommaren kan man verkligen komma undan med att äta massa glass. Denna kolaglass kan vara det ljuvligaste jag har ätit och lättaste glassen jag har slängt ihop, skönt när det inte behövs någon glassmaskin. Jag dekorerade några strutar med smält choklad och kokos som jag strödde på den smälta chokladen och det blev ljuvligt gott, nästa så gott att man bara ville fortsätta äta mer och mer, tur man har en spärr. ;)
 
 
 
 
 
Givetvs ska jag ge er mitt goda recept...
 
Du behöver:
 
* 3 dl vispgrädde
* 3 st äggulor
* 1 burk karamelliserad mjölk
 
 
Gör så här:
 
1. Vispa grädden så det blir toppar i grädden.
 
2. Vispar ner äggulorna en i taget.
 
3. Blanda i den karamelliserade mjölken och blanda ordentligt. Frys in glassen över natten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
#1 - - ISA:

*vågar knappt kolla på bilderna*

SVAR: hihi lite hämnd för alla gånger du frestat mig med dina inlägg ;)

Svar: ;)
Baakochmaat

#2 - - Nelly Shams:

Åh herre gud vad fantastiskt gott!!

Svar: <3
Baakochmaat

#3 - - LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

Ser riktigt gott ut!
Jag brukar göra glass av hallon (eller andra bär), bananer, kokosmjölk och kokos. :)

Svar: Tack fina du <3 Ja det är bara för gott :)
Baakochmaat

#4 - - Mia Forsberg:

ja jordnötskakor är gott! :)

Förlåt för sent svar, jag har varit på semester i 3 veckor och inte haft tillgång till bloggen men nu är jag tillbaka :)

Svar: Ja det är bara för gott :)
Baakochmaat

#5 - - Julia:

ååh gott :)

Svar: <3
Baakochmaat

#6 - - Thea:

Vad duktig du är!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#7 - - Lina:

Vad gott det ser ut, glass är ju hur gott som helst på sommaren =) Fina strutar också =)

Svar: Tack fina du <3 Ja det är bara för gott :)
Baakochmaat

#8 - - Elin:

Åh, mums!

Svar: <3
Baakochmaat

#9 - - Sarah:

Va gott o doppa kexet i choklad :)

Svar: Ja det var otroligt gott :)
Baakochmaat

#10 - - Christina:

Som vanligt både ser och låter det du gjort väldigt gott :)

Svar: Tack fina du, så glad jag blir av din kommentar :)
Baakochmaat

#11 - - Alice:

Åh, det låter jättegott! :D

Svar: Det var riktigt gott :)
Baakochmaat

#12 - - Minna:

sv: Vad spännande! hur många år ska du läsa? :D

Svar: Ja verkligen :) I tre år :)
Baakochmaat

#13 - - Ida - foto & häst:

åh så gott! Karamelliserad mjölk har vi typ alltid hemma, man kan göra så mkt gott med det :D

Svar: Ja det är verkligen perfekt att ha det hemma :) <3
Baakochmaat

#14 - - Clara:

Det ser verkligen jättegott!

Svar: Tack fina du <3 Var supergott :)
Baakochmaat

#15 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Gud vad gott! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#16 - - Mamma Malin:

Åh, det såg inte alls fel ut! Mums!

Svar: <3
Baakochmaat

#17 - - Christina:

Kolaglass, så gott!

Svar: Visst är det ? :9
Baakochmaat

#18 - - Alice:

Har faktiskt aldrig gjort glass tror jag :D

Svar: Du måste testa :)
Baakochmaat

#19 - - MADDISENJ.SE:

Men Gud så gott!,

Svar: <3
Baakochmaat

#20 - - Mizca:

Svar: Det blev dock inte av =/
Iofs gör det ingenting för jag såg dem för en tid sen men hade vart najs ändå ... fast det ösregnade verkligen och då är det inte kul att sitta och lyssna ...Så stannade hemma.

Svar: Nej men det förstår jag verkligen :(
Baakochmaat

#21 - - Kameratrollet:

Du råkar i sitta på ett mjölkfritt recept ;)

Svar: Åh nej tyvärr, just med denna glassen gör jag inte det :(
Baakochmaat

#22 - - ✫ Fru Eriksson:

Så gott ♡ ...
Nu blev jag ju sugen hihi

Svar: <3 Alltid lika roligt att höra :)
Baakochmaat

#23 - - N:

Åhh vad gott!!

Svar: <3
Baakochmaat

#24 - - Sara Ekman:

Åh vad gott! :) Jag älskar glass!

Svar: Jag med, det är bara för gott :)
Baakochmaat

#25 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

Den ser jättegod ut!!
Håller med dig att på sommaren är det mer än tillåtet att äta hur mycket glass man vill ;)

Svar: <3
Baakochmaat

#26 - - Klara Andersson:

mums!!!!

Svar: <3
Baakochmaat

#27 - - Emma Engström :

Måste testa! :D

Svar: Tycker jag du ska göra :)
Baakochmaat

#28 - - Elin:

Gud så gott :)

Svar: <3
Baakochmaat