Squashpuré

Hej på er ! Nu är det fullt fokus på Novas mat, laga massa nya rätter, olika fruktpureér med mera. Men tror ni man får någon hjälp av Nova ? Absolut inte, hon sitter mest i sin stol i köket och piskar mig, för det är helt enkelt mat hon vill ha och helst nya smakupplevelser varje dag ! ;) Haha nja riktigt så illa är det inte känns bra att lägga fokus på hennes mat, då jag vill veta vad jag stoppar i henne. Denna squashpure är otroligt enkelt att göra, till och med de med lite tid hinner slänga ihop denna puré.
 
 
Nu hinner jag inte skriva mer här, om lilla tjejen inte ska bli mer arg på mig, viktigt att få fram så mycket rätter på kort tid. Hon är väldigt lik sin mor lilla Nova, snabbt ska det gå och pauser det får man inte ta ! ;)
Så här kommer receptet !
 
Du behöver:
( 8 portioner )
 
* 2 squash
 
Gör så här:
 
1. Tvätta av squashen. Skär bort ändarna och skär i skivor, skalet är mjuk så det behöver inte tas bort. Koka upp vatten och låt dem koka under lock i ca 10 - 15 minuter. 
 
2. Mixa till en puré med en mixerstav eller mosa med en gaffel. Gott att blanda till alla måltider.
 
Frys in i istärningslådor och ta ut det någon timme innan måltiden ska serveras.
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
 
 
 
#1 - - Jessica Högberg:

Duktiga du som gör egen mat till liten!!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat