Kladdkakemuffins med skumtomtefluff

Jag lovade att ge er recepten på de underbara cupcakes som min svägerska hade gjort. Så först ut är kladdkakemuffins med skumtomtefluff. Känner man att man inte vill göra skumtomtefluff nu så kan man äta muffinsen som de är eller göra en annan fluff. Magiskt goda var dessa i alla fall.
 
Receptet på muffinsen hittar ni HÄR  !
 
Skumtomtefluff:
 
Du behöver: 
 
* ca 80 g skumtomtar
* 3 dl vispgrädde
 
 
Gör så här:
 
1. Dela skumtomtarna i små bitar. Häll grädden i en kastrull och värm på svag värme. Tillsätt skumtomtarna. Var noga så att det inte kokar upp.
 
2. När skumtomtarna har smält så häller du över det i en skål och låter stå i kylskåpet över natten.
 
3. Vispa upp som vanlig grädde. Blir den för hård för att man använt lite för mycket godis går det att tillsätta lite till grädde och vispa upp.
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Julia:

ååh låter jättegott :)

#2 - - Emma:

Så otroligt gott!!

#3 - - Clin:

Så gott!! Det där var inte snällt ;) Har inte orken att baka själv men sitter här och dräglar i din blogg ;)
Kram

Svar: Åh så snäll du är. :) Precis så det ska vara när man besöker min blogg :)
Baakochmaat

#4 - - Elin:

Gud så smarrigt! :D

#5 - - Aschmanda:

gott :)


Joina min Veckans blogg tävling, vinnaren få en länk och få synas i min vänstermeny i en vecka! <3

#6 - - Aschmanda:

ååh ser as gott ut !


Joina min Veckans blogg tävling, vinnaren få en länk och få synas i min vänstermeny i en vecka! <3

#7 - - Mia Forsberg:

Mums! Jag älskar kladdkakemuffins, så himla gott! Men jag har aldrig provat med skumtomtefluff på utan jag brukar ha smält choklad över. :)

Nej fy det är verkligen inte kul att vara hos läkaren.. Jag har ju gjort massor av undersökningar och tagit miljoners prover när jag blev utredd för hypertoni så jag är van med sjukhusbesök nu men det är aldrig kul. Å nu är det ju andra undersökningar och prover som jag tar, av mer privat karaktär. Vad är "perniciös anemi"? :/

#8 - - Life of Johanna:

oh mummmmmmms! :)

Tack för dina tips om bbväskan.... :) 50h låter inte så kul.... då kan man behöva energi. Jag har tänkt ha coca cola med mig i alla fall :)

#9 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Men mums!

#10 - - Nathalie Tegelstam:

Men ååh vad gott! :) kram

#11 - - Anonym:

Smart sätt att bli av med skumtomtarna på. :)

#12 - - Käthes Mode:

Det var jag som skrev ovan.

#13 - - ♫♪ sandra:

yum!

#14 - - Celine:

Så söt!

#15 - - Josephine - Living in London:

Sv; Det blir så mycket roligare med snygga och färgglada träningskläder :)

#16 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Detta måste jag smaka, ser super gott ut! :)

#17 - - NICOLE:

Åh de ser helt underbart goda ut!

#18 - - Kajsa-Stina:

Åh men gud! Det låter ju supergott :D Har aldrig smakat kladdkakemuffins med skumtomtar innan men det låter som en superbra kombination :D

#19 - - Lilla Malin:

Jag har faktiskt aldrig provat att göra kladdkakemuffins men det låter ju gott!

#20 - - Marie Bergman:

Åhh gud vad gott =)

#21 - - ✫ Fru Eriksson:

Underbart ♡ ...

#22 - - Pauline:

älskar tomteskum så detta måste jag prova! :)

Svar: Ja det är ju bara så gott :)
Baakochmaat