Laxgratäng med bacon och pesto

Idag mina vänner är det äntligen dags för en maträtt, och inte vilken maträtt som helst utan en otroligt god och snabblagad laxrätt. I denna rätt är det även med pesto som jag tycker passar så bra till lax, piffar upp rätten med lite salt från bacon och röd lök i såsen kan ju bara bli rätt.
 
Till denna ljuvliga rätt serverar jag nypotatis och rivna morötter...Mumma ! :)
 
 
 
 
Du behöver:
 
* 4 st laxfiléer 
* 1 pkt bacon ( 150 g )
* En liten burk creme fraiche
* 3 msk pesto
* En liten röd lök
* Vitpeppar efter smak
 
Gör så här:
 
1. Börja med att hacka baconen i mindre bitar. Fördela laxfileérna i en ugnsfast form och strö baconen över laxen. Sätt ugnen på 190 grader.
 
2. Hacka löken och blanda ihop creme fraichen och peston, rör ner löken och tillsätt till sist pepparn.
 
3. Häll blandningen över laxen och sätt in mitt i ugnen ca 25 minuter.
 
Serveras med nypotatis ( eller annan potatis ) och rivna morötter.
 
Så otroligt gott att det inte går att beskriva ! :)
 
 
 
 
 
 Glöm inte följa mig på Instagram baakochmaat
#1 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Mums, lax och bacon! Det är verkligen gott ihop men nu var det längesedan, det måste jag laga nu framöver.

Svar: Ja visst är det ? :) Tycker jag du ska göra :)
Baakochmaat

#2 - - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥:

Va gott! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#3 - - Emma Engström:

Så mumsigt! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#4 - - Michelle:

Åh vad härligt gott det ser ut! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Julia:

åh gott, älskar lax :)

Svar: Ja det är ju bara för gott :)
Baakochmaat

#6 - - Mia Forsberg:

Ja ananaspaj är supergott, jag älskar det - och särskilt med vaniljvisp/sås till! ;) Funderar på att göra det till kollegorna när jag fyller år.

Mums så gott med lax! Det är så himla smarrigt. Jag älskar det med potatis och gräddfilssås, yummie! :)

Svar: Ja visst är det :) Åh det låter riktigt gott med :)
Baakochmaat

#7 - - Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

åh va gott det ska jag testa!

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#8 - - Madelene:

Såg riktigt gott ut ! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#9 - - Elin:

Ooh mums vad gott :D synd att jag inte såg detta tidigare då vi ska ha lax imorgon och vi var och handlade idag..hm.. detta får vi ha någon annan dag då :)

Svar: Åh jag verkligen ! Men ni får göra det nästa gång :)
Baakochmaat

#10 - - Vanessa andersson:

åhh älskar lax :D

Svar: Ja, jag med, så otroligt gott :)
Baakochmaat

#11 - - Erica:

Vad gott! :)

Svar: <3
Baakochmaat