Ostfylld torskfilé med hasselnötstäcke

Att ge fisken en klick med färskost gör det så mycket godare. Servera rätten med en tomatsallad och det blir pricken över i:et.
 
Du behöver:
( till 4 personer )
 
* 4 torskfilé bitar
* 1 burk färskost med vitlök, 125 g
* Salt och svartpeppar
* 50 g hasselnötter
 
Tomatsallad med gremolatatopping:
 
* 300 g cocktailtomater
* 1 msk olivolja
* Salt och svartpeppar
* 1 citron
* 1/2 dl hackad persilja
* 1/2 dl riven parmesanost
* Romansallad
 
Gör så här:
 
1. Sätt ugnen på 175 grader. Lägg upp de fyra torskfilé bitarna i en smord ugnsform. Lägg en klick färskost uppe på varje filé och bre ut. Strö på salt och peppar. Toppa med de hackade hasselnötter. Sätt in i ugnen i ca 15 minuter eller tills fisken är genomstekt.
 
2. Dela tomaterna i halvor och lägg dem i en skål. Tillsätt olja, salt och peppar och blanda om.
 
3. Tvätta citronen och riv skalet fint. Blanda citronskal, persilja och parmesanost i en skål och häll över tomaterna.
 
4. Lägg upp tre blad av romansallad på varje tallrik som fisken får vila på.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mathilda - PHOTOGRAPHS:

sv: Åh tack så mycket! :)

#2 - - mot plus:

måste testa detta!

Svar: Vad roligt, hoppas du kommer tycka om rätten :)
Sara Tuvesson

#3 - - Annika:

Det såg gott ut. Tack för tipset. Alltid kul att göra något annorlunda med fisken. Kram Annika

Svar: Vad roligt att du gillar receptet :)
Kram
Sara Tuvesson

#4 - - Elin:

Gott! :)

#5 - - JoJo:

det här ska jag nog prova någon dag! :)

sv; jaa helgen var helt awesome! :) hur var din helg? :)

hahaha vad fan man blir ju jämt så sugen på nåt gott när man är in på din blogg :P måste ta och baka någon dag känner jag ^^

kram på dig!

#6 - - Lisa:

Riktigt gott!

#7 - - Sandra:

Vad skeptisk jag blev direkt när jag såg hasselnötter och torsk i samma rubrik, men det ser faktiskt rikgit gott ut :) Får nog bokmärka detta!

#8 - - Emelie:

Det här måste jag göra någon dag! Mums :D

Svar: Vad roligt, hoppas du kommer gilla rätten :)
Sara Tuvesson

#9 - - Viktoria Eriksson:

åh, nam så gott ! :)

Svar: Tack fina du :)
Sara Tuvesson

#10 - - Mirjam Wallmark:

Mums vad gott!

#11 - - Julia Müller-Sandvik:

MMMMH, det här ska jag testa imorgon :D

Svar: Så roligt hoppas du kommer tycka om det lika mycket som jag :)
Sara Tuvesson

#12 - - GoForFit:

Men åh, så gott!! :)

sv: Tycker jag absolut du ska göra! :)

#13 - - Elina Olsson:

Fin blogg och härliga recept! :)

Svar: Tack fina du vad glad jag blir :)
Sara Tuvesson

#14 - - Sofia:

Wow hur gott ser inte det där ut?! :D

Svar: Tack fina du, så glad jag blir :)
Sara Tuvesson

#15 - - Elin:

Visade mamma receptet och hon tyckte ABSOLUT att vi skulle göra denna! Så någon dag blir det. Väldigt spännande :D
Sv; Tack <3

Svar: Åh så roligt, vad glad jag blir, hoppas ni kommer älska det :)
Sara Tuvesson

#16 - - Mikaelas tårtor och bakverk:

Vad gott det där lät!

Svar: Tack, är verkligen supergott :)
Sara Tuvesson

#17 - - Pernilla:

Mm, låter gott.
/P

#18 - - Pauline:

ser super gott ut!

Svar: Tack fina du <3
Sara Tuvesson

#19 - - Isabelle:

Älskar torsk! Grymt bra tips! :-D

Svar: Vad roligt att du tyckte om receptet :)
Sara Tuvesson

#20 - - milina.blogg.se:

åh vad gott, måste absolut testa det receptet! :)

- ps. jag har en giveaway på bloggen där man kan vinna ett valfritt smycke!

Svar: Hoppas du kommer tycka om rätten lika mycket som jag :)
Sara Tuvesson

#21 - - Ama de casa:

Såg både gott och nyttigt ut! :-)

Svar: Ja helt underbart god är denna rätt :)
Sara Tuvesson

#22 - - Clara:

Tack snälla du!

#23 - - Anita:

Gott :)

#24 - - Therese Bjärstig:

Fisk äter jag ofta och gärna, men då röding och öring samt fiskbullar, torsk äter vi sällan... Och då jag är nötallergiker får jag hoppa detta recept som dock lät väldigt gott!

Svar: Ja fisk är så gott :) Ja det förstår jag, men man kan ta bort nötterna och strö på morötter :)
Kram
Sara Tuvesson

#25 - - Jennisbeauty:

Men åh, gott! Du är så duktig! :)

Svar: Tack fina du, vad glad jag blir <3 ! :)
Sara Tuvesson

#26 - - Maria:

lyxigt! tyvärr är jag allergisk mot nötter :(

Svar: Ja då går det inte så bra, men kan byta ut nötter mot morötter :)
Kram
Sara Tuvesson

#27 - - Life of Johanna:

Tack så mycket, det känns toppen med hus :)

#28 - - sara:

Åh vad gott :)

Svar: Tack fina du :)
Sara Tuvesson

#29 - - Boel:

Ser otroligt gott ut :D

Sv: Väldigt :)

Svar: Tack fina du :)
Sara Tuvesson

#30 - - Ida Lindborg ♡:

såå gott :D

Sv: hihi jaa verkligen! :'D kram

#31 - - natalia:

Ser intressant ut :)

#32 - - Liborius:

men åh vad gott det ser ut att vara!

Svar: Tack fina du <3
Sara Tuvesson

#33 - - Kajsa-Stina:

Kanon med ett sånt här recept. Söker nämligen goda fiskrätter som man kan laga :D

sv: Visst är det skönt att man liksom har ställt in kroppen omedvetet på att man ska vakna en viss tid. Det är ganska fascinerande att man vaknar ungefär samma tid varje dag tycker jag :)

Vad roligt med danslektion. Det skulle jag själv vilja gå på :)

#34 - - joicio.blogg.se:

Detta ska jag testa idag! =)

Svar: Åh så roligt, hoppas du tyckte om receptet :)
Sara Tuvesson

#35 - - Vilde:

For en herlig blogg du har! Nam ^^

#36 - - Vilde:

For en herlig blogg du har! Nam ^^

#37 - - ✫ Fru Eriksson:

Mumms - Älskar Fisk ♡ ...

Svar: Ja och man kan göra så mycket för att piffa upp en fiskbit :)
Sara Tuvesson

#38 - - Mia:

Åh så gott med torsk! Jag ska äta det imorgon med tomat, lök, purjolök tillsammans med torsken i en ugnsform och så potatis och dill/gräddfilssås till :)

#39 - - Julia:

Det såg rätt gott ut :))

#40 - - Ellen:

Lät spännande!
sv: Kul att höra! Känns som att det blir lite många av dem ibland haha. :)

#41 - - Maja:

Ser jätte gott ut!

Svar: Tack fina du :)
Sara Tuvesson

#42 - - MATILDA:

Låter så gott :D

Svar: Tack fina du :)
Sara Tuvesson

#43 - - Susan:

Först tänkte jag: Va??
Torsk och Hasselnötter??
Men vadå?
Fisk med mandel är ju mums!
Så!
Tack för det nytänket i min rigida hjärna :-)

#44 - - Fani:

Lät och såg jättegott ut det där. Bra kombination liksom :)

Svar: Tack fina du :)
Sara Tuvesson