Radiokaka

Radiokaka är en riktig klassiker och faktiskt min favorit bland småkakor. Då jag älskar choklad och Marie kex så är detta ett vinnande koncept enligt mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
Du behöver:
 
* 300 g mörk choklad
* 150 g smör
* 2 ägggulor
* 1 dl florsocker
* Mellan 20-25 Marie kex
 
Gör så här:
 
1. Smält smöret och bryt ner chokaden, rör tills allt har smält.
 
2. Rör ihop äggulorna med florsockret. Blanda ner i den ljumna chokladen.
 
3. Klä en form med plastfolie, varva choklad med kex. Börja med choklad och avsluta med choklad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Liborius:

men åh vad gott:D
sv. tusen tack för din kommentar, blev superglad:)

#2 - - Linda:

ser jätte gott ut

#3 - - Josephine - Living in London:

Gott!

Sv; Tusen tack fina du! :)

#4 - - milina.blogg.se:

aldrig hört talas om! men såg riktigt god ut!

#5 - - Lillabus:

Radiokaka var riktigt länge sedan jag ätit. Mycket gott!

Svar: Jag hur gott som helst, fast det är farligt för då äter man upp allt på en gång :P
Sara Tuvesson

#6 - - Henrietta:

Åh vad kul! Gott det såg ut!

#7 - - JoJo:

jag har aldrig ätit radiokaka. kanske borde jag testa göra det för jag älskar choklad ^^

sv; ja jag hoppas också att det blir en till satc-film! dom är så jävla bra! <3

Svar: Då kommer du verkligen älska denna kakan :)
Sara Tuvesson

#8 - - Lisa:

Nu blir man lite nostalgisk, ser så gott ut!

#9 - - Elin:

Jättefint fat! :) Supergott, måste verkligen göras så fort jag frisknat till :D

Svar: Tack fina du ! :)
Sara Tuvesson

#10 - - Daniella:

Åh gud så gott! Älskar choklad :)

#11 - - Susan:

DET har jag inte gjort på evigheter :-)

Kraaam

#12 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Mums!

#13 - - ✫ Fru Eriksson:

Denna var helt ny för mig - Måste testa!
Pst...Så vackert fat ♡

Svar: Åh du måste testa den, så otroligt gott :) Tack fina du, fatet har jag ärvt av min fina mormor :)
Sara Tuvesson

#14 - - Herr Nilssons Fru:

De var länge sedan jag gjorde eller smakade sånna :) gillar choklad men de gör inte min mage så jag äter de sällan :(
Kramiz

Svar: Ja då får man bara njuta av det någon gång då och då ;)
Sara Tuvesson

#15 - - Ama de casa:

Åh! Såna där fick jag smaska på i min ungdom, supergott! :-)

Svar: Ellerhur, verkligen supergott :)
Sara Tuvesson

#16 - - Therese Bjärstig:

Jisses, detta är verklig nostalgi, detta var bland det första förutom chokladbollar som jag "bakade" som liten :-D Ha en fin kväll!

Svar: Ja min mamma sa det med, är oftast så bakverk från förr är något speciellt :)
Ha en underbar kväll !

Kram
Sara Tuvesson

#17 - - Mia Forsberg:

Ja helgerna går såå fort!

Mums med radiokaka, det är så gott och lätt att göra! :)

Svar: Ellerhur, verkligen supergott och enkelt :)
Sara Tuvesson

#18 - - Life of Johanna:

Det är så gott, min mormor gör alltid den till jul :)

#19 - - Viktkamp:

Så himla gott!! Jag brukar dock ha fingermarie =) Kram

Svar: Åh det låter ju gott det med :) Kram
Sara Tuvesson

#20 - - Erika:

Har sagt att jag måste göra den kakan och nu menar jag det verkligen, mums:)

Svar: Ja den är verkligen supergod :)
Sara Tuvesson

#21 - - Prietha:

Gud så gott med choklad och mariekex :D

Svar: Ellerhur, verkligen supergott :)
Sara Tuvesson

#22 - - Cornelia:

Åh vad gott det ser ut! :D

#23 - - yasmine mamma till dennis:

tack ja det tror jag han gör.
hoppas du har en bra kväll
ser gott ut
kram

#24 - - Clin:

Har faktiskt aldrig ätit det. Får man kanske testa en dag. Idag blev det äpplekaka här hemma

Svar: Det måste du göra, verkligen supergott :) Åh äpplekaka är så gott :)
Sara Tuvesson

#25 - - natalia:

TUSEN TACK FÖR DIN RÖST! JAG VANN TÄVLINGEN!
SÅ OTROLIGT TACKSAM FÖR ALLA RÖSTER.

MINA LÄSARE ÄR GULD VÄRDA, DU ÄR GULD VÄRD!

KRAM! :) <3

Svar: Åh vad roligt grattis :)
Sara Tuvesson

#26 - - elin:

MUMS!!!

Sv: Förstår det, gröt är bara sååå rätt! Hur brukar du äta din? :)

Svar: Jag burkar har solrosfrön, keso, banan eller nektarin i och ibland kanel :)
Sara Tuvesson

#27 - - natalia:

Häftiga!

#28 - - Isabelle:

Åh klassiker!! Gott! :-D

Svar: Ja verkligen supergott :)
Kram
Sara Tuvesson

#29 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Mums vad gott. :)

#30 - - Emmelie:

Jag har faktiskt aldrig testat radiokaka men ser ofta det i olika kokböcker och tidningar. Får nog snart testlaga och se vad alla pratar om :-)

Svar: Ja det måste du göra, så enkelt och gott :)
Sara Tuvesson

#31 - - My Fredblad:

Det där såg ju inte bara lite underbart gott ut! Usch, haha nu blev jag riktigt hungrig :O
Du kan inte bjudda med dig lite? ;)

Svar: Den är så otroligt god :) Absolut klart du kan få ;) hihi
Sara Tuvesson

#32 - - Caroline:

Såg otroligt gott ut! :)

#33 - - Pauline:

minns att mamma gjorde sån när jag var liten, så gott :)

Svar: Ja verkligen supergott :)
Sara Tuvesson

#34 - - Ida Lindborg ♡:

så gott!!

Sv: hihi ja visst är han! tusen tack! :D

#35 - - Ida Lindborg ♡:

så gott!!

Sv: hihi ja visst är hon! tusen tack! :D

#36 - - Tess:

Eller hur! Tusen tack för kommentaren fina du! :) Kram

#37 - - sara:

Mums vad gott! Hoppas du får en bra tisdag :)

#38 - - kerstin ehrenholm:

ser härligt smarrig ut Ha en bra dag nu

Svar: Tack, detsamma till dig :)
Sara Tuvesson

#39 - - Kajsa-Stina:

Men jag dör vad gott det ser ut! Påminner lite om fingrar som man kan köpa? :)

sv: Ja visst är dem fina. Gillar allihopa :)
Det var skönt att samtalet gick bra så man hade ju oroat sig i onödan som vanligt haha.

Hoppas annars du mår bra idag :)
kramar <3

Svar: Ja precis men med kraftigare chokladsmak :)
Kram
Sara Tuvesson

#40 - - Therese:

Åååh, det är så gott!!

Ha en fortsatt bra tisdag! :)

#41 - - Boel:

Åh vad gott :D

Sv: Ja verkligen :(

#42 - - ♫♪ sandra:

aldrig smakat men ser gott ut!

#43 - - jacquiline:

MUMS!!

#44 - - Sofia:

Aldrig hört talas om, ser supergott ut! :)

#45 - - Maria:

åh lät riktigt gott! :)

#46 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Väääldigt längesedan jag åt radiokaka, det är ganska mastigt - men åh så gott! Det borde jag prova baka någon dag, har precis tagit ut en plåt med muffins ur ugnen.. Hoppas de blev goda.

Svar: Ja så perfekt att bara ta en liten bit :) Mums med muffins, speciellt när de kommer ut direkt ifrån ugnen :)
Sara Tuvesson

#47 - - Jasmine:

Åh! Dessa borde jag prova. Tack för tipset. :)

Svar: Tack snälla för beröm och omtanke.

Kram

Svar: Åh så lite så, hoppas du kommer tycka om det :)
Sara Tuvesson

#48 - - Ellen:

Äääälskar radiokaka!
sv: Tack så mycket! Tror vi alla kände oss som små prinsessor den där dagen :)

Svar: Jag älskar verkligen det med, kan bli farlig då man lätt äter tills det är slut ;)
Sara Tuvesson