Scones

Det finns inget bättre än att äta nybakat bröd eller bullar till frukost. Här hemma äter vi otroligt lite bröd men till helgen brukar vi unna oss det. Ibland vill man inte vänta på jästiden , utan det ska gå snabbt. Att baka scones är då perfekt. Och finns det något godare än att slå sig ner vid köksbordet med helt nygräddade scones, dra på lite marmelad och ost eller något annat gott man älskar ? Tror faktiskt inte det, så självklart ska ni få receptet på dessa scones.
 
 
 
 
Du behöver:
( till 8 scones )
 
* 4 dl vetemjöl
* 2 tsk bakpulver
* 2 krm salt
* 50 g smör
* 2 dl mjölk
 
Gör så här:
 
1. Sätt ugnen på 250 grader.
 
2. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en bunke. Finfördela smöret i mjölblandningen. Tillsätt mjölk och rör snabbt ihop till en kladdig deg.
 
3. Klicka ut 8 bullar på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen 10-12 minuter.
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - ♀ THE REVOLT ♀:

Det var så länge sedan jag åt det :/ Typ flera år, fyra- fem år något sånt D: Blev sugen nu xD

#2 - - Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Scones var riktigt längesedan jag åt. Det måste bli till någon frukost fram över känner jag:)

#3 - - patriciac.blogg.se:

Jag skulle så gärna vilja bli nästa veckas blogg på besökstoppens sida så gå gärna in och rösta på Lillans blogg där http://bloggar.besökstoppen.se/

Svar: Röstade på dig för några dagar sedan :)
Baakochmaat

#4 - - Emelie:

Så gott!!!

#5 - - Erika:

Scones är fantastiskt gott :)

#6 - - E m e l i e:

Scones är ju bland det godaste som finns till frukost! :)
- haha sant! samma här, allt blir bättre när man är positiv ;)

#7 - - Henrietta Nylund:

Åhh jag älskar scones! Blev riktigt sugen nu!

#8 - - milina.blogg.se:

så himla gott!

#9 - - Lisa:

Gott med scones!

#10 - - Alicia - Alicia And Stuff:

Det där är bland det bästa jag vet!
Sv. Verkligen, kram!

#11 - - MADDISENJ.SE:

Åh tack så mycket för din fina kommentar <3 mums!!

#12 - - ɑ n n i k ɑ:

Gott :)

#13 - - Elin:

Såg mumsigt ut!

Haft en bra dag?

#14 - - Peasyeasy:

Mm, vilken lyxfrukost! :)

#15 - - Carro:

Scones är så gott :)

#16 - - Kattis:

Oj vad snabbt gjort...nästan så man skulle kunna testa till frukost någon dag.

btw...blev ju tvungen att testa chipsen med sötpotatis och kryddade med vitlök och örter...vart supergott!:) kommer aldrig behöva köpa chips i butik igen!

Svar: Ja verkligen supersnabbt :) Åh vad roligt och perfekt ju, sparar man massa pengar :) Måste själv testa med :)
Kram
Baakochmaat

#17 - - Sofia:

Mm så himla gott. Min kompis bakade det till oss till frukost när jag var i Tyskland förra helgen. Så mysigt. :)

Svar: Åh så mysigt :)
Baakochmaat

#18 - - Prietha:

Bli så himla inspirerad att baka av din blogg! Sååå länge sen jag åt scones, får ta och göra det till helgen :)

Svar: Åh tack fina du vad roligt :) Kram
Baakochmaat

#19 - - Ida:

Scones var länge sen jag gjorde. Kanske skulle göra det en dag snart. :D

#20 - - Elin:

Mums, älskar scones!!

#21 - - Pauline:

å det måste jag göra någon dag! :)

#22 - - Kashaya:

Åh jag älskar nybakta scones till frukost.=)

#23 - - - Caroline:

Åh så gott! Scones har vi alltid till familjefrukosten på lördagar :)

#24 - - Pernilla:

Vi äter också lite bröd, men när man väl äter det, så är det sååå gott.
/P

#25 - - Clara:

Nybakade scones en söndagsmorgon är helt perfekt!

#26 - - Emmy:

Länge sedan jag bakade scones! Kan ske något jag kan göra under helgen nu hihi.

sv;
Jaaaa, älskar den... Den går verkligen på replay ^^

#27 - - fenixmona:

Ser ut som något helt perfekt att förgylla söndagens frukost med! Tack för receptet! Kramiz

Svar: Ja verkligen perfekt :) Tack själv du :)
Baakochmaat

#28 - - ✫ Fru Eriksson:

Så gottit & vilket vackert fat ♡ ...

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#29 - - MATILDA:

så gott och så längesen man åt det! :)

#30 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Så gott :)

#31 - - Ida - foto & häst:

åhh älskar scones!! gör alltid vaniljscones, typ de goaste som finns!! :'D
sv; åh tacktacktack ❤

Svar: Åh vad gott det låter :)
Baakochmaat

#32 - - Lilla Malin:

Det är ju så himla gott! Undra om inte jag ska ta o göra det till kvällsfikat idag, det hinner jag :)

Svar: Ja det är ju bara för gott, hoppas du hann :)
Baakochmaat