Tranbärsglögg

Vad är julen utan glögg ? Tror de flesta vill ha glögg någon gång under julfirandet och denna tranbärsglöggen är helt magisk. Älskar verkligen den syrliga smaken, och stinget från ingefäran är perfekt !
 
 
 
 
 
Du behöver:
( ca 12 dl )
 
* 2 dl tranbärsdryck, koncentrerad
* 1 dl råsocker
* 1-2 msk riven ingefära
* 4 limeblad
* 1 liter vatten
* 2 dl tranbär
 
Gör så här:
 
1. Blanda alla ingredienser och koka upp glöggen, låt koka ca 20 minuter. Sila ner i en kastrull. Låt det svalna av och fyll sedan upp glasfalskor.
 
Serveras varm eller kall med skivad ingefära. Går även bra att serveras med nötter, russin eller tranbär.
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Sanna Preifelt - JULKALENDER ❤:

Gud vad duktig du är :) Låter väldigt gott!

Svar: Tack fina du <3 Vad glad jag blir :)
Baakochmaat

#2 - - Anna - photography, life, style:

åh vad fina bilder och vilket bra tips :D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#3 - - Elin:

Låter gott :D

#4 - - Kajsa-Stina:

Åh! Glögg är ju så gott verkligen och ett måste! Det är ingen jul utan glögg precis som du säger hihi :) Har dock aldrig gjort hemmagjord glögg innan! Måste vi ju testa på då resultatet bara inte kan bli fel♥

Svar: Ja det tycker jag ni ska testa, väldigt gott :)
Baakochmaat

#5 - - Liborius:

Låter ju gott:D

#6 - - Lilla Malin:

Tyvärr har jag helt missat glöggen i år men det kanske innebär att jag inte är så förtjust i det som jag hoppas, haha! Näe, tar hellre kaffe.

Svar: Haha ja då är det lika bra att köra på kaffe :)
Baakochmaat

#7 - - Julia:

gillar inte glögg men kan tänka mig att dom som gillar det skulle tycka om det där :)

#8 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Lät ju riktigt gott!

Svar: Ja det var det verkligen :)
Baakochmaat

#9 - - Celine:

Jag hatar glögg men älskar lukten av den haha!

Svar: Ja då får du bara lukta ;)
Baakochmaat

#10 - - Kattis:

Åh låter jättegott ju, äntligen en alternativ till köpglöggen som låter vettigt för mig!:)

Svar: Ja denna var verkligen en fullträff :)
Baakochmaat

#11 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Jag har aldrig gillat glögg faktiskt. :)

Svar: Ja det är ju så olika det där :)
Baakochmaat

#12 - - Anita:

Lät spännande :D

#13 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Så gott :) Fina bilder :)

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#14 - - Linnea Kinis:

glögg är så gott! har haft en och annan glöggkväll nu i december :)

Svar: Åh det är ju så mysigt ! :)
Baakochmaat

#15 - - Sofia:

Vad gott! Jag brukar inte gilla glögg, men min syster och svåger hade gjort egen som jag smakade på i helgen, riktigt god. :)

Svar: Tack fina du <3 Ja, jag tycker dey är mycket godare med hemmagjord glögg :)
Baakochmaat

#16 - - ♫♪ sandra:

aldrig smakat, men det är säkert gott!

#17 - - Ida - foto & häst:

åh låter gott, och intressant hehe :D
sv; tack snälla du ❤❤

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#18 - - Gabriella:

Åh så smarrigt, blev väldigt sugen på denna glögg! Tranbär är en favorit hos mig. Och knäckebröd med frön lät väldigt gott, jag har funderat länge på att baka något liknande. Här har jag bakat ingefärs- och vaniljkola ikväll:) Om du skulle ha tid och lust så har jag skickat dig en bloggutmaning:)
http://elephantzoul.blogg.se/2014/december/utmanad.html#comment

#19 - - milina.blogg.se:

Glögg är inget som faller mig i smaken! ^^

Svar: Ja det är ju så olika det där :)
Baakochmaat

#20 - - Sarah:

Så roligt att göra sin egen glögg :)

Svar: Ja och denna var så lätt att göra med :)
Baakochmaat

#21 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Kanske något jag borde testa att göra nästa år:) Tack för att du delar med dig av receptet.

God jul!

Svar: Ja det tycker jag verkligen du ska göra, så otroligt gott :) God Jul på dig :) Kram
Baakochmaat

#22 - - Lisa:

Ser framemot att få smaka!

#23 - - Boel:

Spännande! :)

Sv: Roligt att du gillade det :) <3

#24 - - Isabelle Olsson:

Mums vad festligt! Älskar glögg och tranbär så detta borde vara väldigt gott :-D

Svar: Ja denna var verkligen god :) Kram
Baakochmaat

#25 - - Pauline:

vad kul att göra själv! :)

Svar: Ja jag tänkte att det kunde vara roligt, ska även ge bort denna glögg i julklapp :)
Baakochmaat

#26 - - Helen:

Denna måste jag bara prova:)) låter supergott!

Svar: Ja denna glögg är verkligen supergod :)
Baakochmaat