Polkabräck

Mitt favoritgodis är helt klart alla sorters choklad, skulle jag behöva välja en godsak jag bara får äta hela livet skulle det vara choklad. Om mina mintkyssar som kom upp tidigare idag var lätta så är det inget emot vad polkabräck är, det slänger man ihop på ca 5 minuter. Jag valde att göra en sats med mörk och vit choklad. Verkligen helt ljuvligt.
 
 
 
 
 
Du behöver:
 
* 200 g vit choklad
* 50 g polkagris ( krossad )
 
* 200 g mörk choklad
* 50 g polkagris ( krossad )
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gör så här :
 
1. Krossa polkagrisen. Ett tips är att lägga det i en plastpåse och krossa med en brödkavel, då flyger inte polkagrisen runt.
 
2. Smält chokladen över vattenbad. Bre ut den på en plåt med bakplåtspapper, ska vara ett tunt lager.
 
3. Strö över den krossade polkagrisen och sätt in i kylen för att stelna. Bryt eller skär sedan i bitar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Elin:

Polkabräck i mitt hjärta♥ Det är så otroligt gott!!

#2 - - Erika:

Ser riktigt läckert ut :) gott!

#3 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Det där var verkligen det enklaste godiset jag sett:) Men enkelt kan vara ljuvligt gott det också:)

#4 - - Kattis:

Men vad mycket gott du fixar hela tiden...vågar inte ha sånt hemma för jag äter alltid för mycket!:P

sv: Tack snälla! Tyvärr har inte förkylningen gett med sig än!:(

#5 - - Prietha:

Choklad + polkagris låter som värsta drömmen ju!

#6 - - Prietha:

Choklad + polkagris låter som värsta drömmen ju!

#7 - - bexollila:

åååå vill också ha alla klara haha!

#8 - - Annie Bergström:

detta får jag testa, låter ju super enkelt!

#9 - - SARA EMILIA:

Choklad är så himla gott!

#10 - - amanda:

det ser himla gott ut :D

#11 - - ♫♪ sandra:

åh gott!

#12 - - Boel:

Men gud vad gott :D

Sv: Tack för din idé till önskeinlägg :)

#13 - - Petra:

Åhhhhhhh vad gott! Hoppas jag får smaka någon gång;)

Svar: Klart du får :) Idag kanske ? ;)
Baakochmaat

#14 - - Cassandra:

Ser riktigt mumsigt ut! :)

#15 - - Gabriella:

Så gott! Jag hade också tänkt att försöka få in lite julbak, som gärna innehåller choklad:)

#16 - - sofia:

oh my vad gott!!

#17 - - Lisa:

Ännu mer mums!

#18 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Vilket bra tips :)

#19 - - Kajsa-Stina:

Jag håller verkligen med dig. Är det någon godsak jag inte kan leva utan så är det choklad. Så gott är det! Skulle kunna leva på det hihi :) Och det sägs ju att hunden är människans bästa vän men jag vette tusan om inte chokladen delar den första platsen!♥

Svar: Men ellerhur, iaf en delad första plats ;)
Baakochmaat

#20 - - Lilla Malin:

Ja, det kändes lagom svårt men jag är dock inte såå förtjust i choklad ;)

#21 - - NICOLE:

Mumsigt :D Ser så fint ut också =)

#22 - - Teaafugglas:

Detta gjorde vi förra året, så gott! :)