Melon och jordgubbsslush

Wow jag är helt överväldigad av all kärlek jag har fått från gårdagens inlägg, ni har hört av er från alla håll och kanter och ni ska bara veta hur lycklig jag blir av alla underbara ord ni ger mig.. Vi ska vara glada hur vi än ser ut och lyfta upp alla, tror det eller ej men vi smala tjejer får stå ut med en hel del också och jag kan bara inte ta det längre, vi är unika allihopa och vi borde stötta varandra istället <3 Så när jag äntligen fick ut lite känslor igår tänker jag idag bjuda på världens godaste melon och jordgubbsslush, så att vi kan fira att vi är perfekt precis så som vi är och att man inte bara vill visa upp sig för att man lägger upp en bild på sig själv. :) IMG_2309 Du behöver: ( 2 glas ) * 400 g vattenmelon * 200 g jordgubbar * 20 isbitar Gör så här: Dela melonen och jordgubbarna, blanda det med isbitarna och mixa till en slät smet. Dekorera med jordgubbar och melonskivor. IMG_2306 IMG_2304 IMG_2308
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Alltså åh vad det där såg gott ut!

#2 - - TRISIAA:

Åh så gott!!

#3 - - Teaafugglas:

Åh detta ska jag göra när det blir sol igen

#4 - - Lotta:

Hej! Jag hittade hit genom Aftonbladet och receptet "Kladdkakemuffins med kolasås och nougat". Såg vansinnigt gott ut! Jag har en fråga ang det receptet, men eftersom det var ett tag sedan inlägget var, hoppas jag det är ok att ställa den här.
Ska man verkligen lägga på kolacremen på smeten och sedan grädda? Inte grädda och sedan lägga på kolan? Ja det står ju så, men jag blev bara lite konfunderad. Ursäkta dum fråga.
Nu ska jag kolla runt lite mer på bloggen!

#5 - - baakochmaat:

Hej Lotta. :) Jag lägger på kolasåsen innan de åker in i ugnen så att det går ner lite i muffinsarna, men du kan göra precis så som du vil. :) Hoppas du hittar något mer smarrigt på min blogg. :) Kramar

#6 - - Elin:

Slush är supergott och så svalkande, perfekt till en varm sommardag!

#7 - - baakochmaat:

<3

#8 - - baakochmaat:

Tycker jag du gör helt rätt i :) Kram

#9 - - baakochmaat:

Men ellerhur ? :)