Nötdrömmar

Hej på er !
 
Nu är även denna veckan förbi och imorgon går vi in i juni månad. Nu hoppas jag på rejäl värme som inte lämnar oss innan septembers slut, är det för bra att hoppas på det ?
 
Min mamma älskar alla sorters drömmar så idag på mors dag tänker jag bjuda er på underbart goda nötdrömmar. Man ska se till att hitta det där extra som ens mamma uppskattar på mors dag, behöver inte vara mer än en småkaka.
 
Att baka småkakor för mig är kärlek, man gör det med omsorg och vill dela dem med de närmsta man har i sitt liv. Jag älskar att baka småkakor då det inte tar en evighet, men är såååå mycket godare än köpekakor. Dessa nötdrömmar är givetvis inget undantag, de heter ju drömmar av en anledning. ;)
 
 
 
Du behöver:
 
* 100 g smör
* 3 dl strösocker
* 1 dl rapsolja
* 1 dl finhackade hasselnötter
* 1 tsk hjorthornssalt
* 4 dl vetemjöl
* Hasselnötter till garnering
 
Gör så här:
 
1. Finhacka nötterna eller kör de i en matberedare.
 
2.. Sätt ugnen på 150 grader. Rör ihop smör och socker till en smidigt smet. Tillsätt oljan under omrörning.
 
3. Blanda samman nötter, hjorthornssalt och mjöl, rör ner det i smeten.
 
4. Forma bollar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Tryck fast en hasselnöt i varje och grädda i ca 20 minuter.
 
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
#1 - - matilda w:

ser så gott ut :)

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#2 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Jag har faktiskt aldrig ätit nötdrömmar, men jag kan tänka mig att det är väldigt gott:)

Svar: Du måste testa det, så otroligt gott :)
Baakochmaat

#3 - - Nathalie Tegelstam:

Mums, ser så gott ut. Måste testa! :) kram

Svar: Tack fina du <3 Tycker jag absolut att du ska göra :)
Baakochmaat

#4 - - Mizca:

Nu såg jag ju att du bor i Halmstad :) Där har jag också bott ... kommer ursprungligen från Falkenberg men bott i Halmstad en tid.

Svar: Åh, vad roligt... Ett stort grattis - vart gifta länge?

Svar: Jaha, var det länge sedan ? :) Tack så mycket, vi har varit gifta i 3 år :)
Baakochmaat

#5 - - Pauline:

muums!

Svar: <3
Baakochmaat

#6 - - Erika:

Hoppas också på en massa värme från och med nu!
I övrigt håller jag med om att drömmar är så gott :)

sv. Det måste varit underbart att få gifta sig :)

Svar: Ja nu får värmen komma tycker jag :) Ja det är bara för gott :)
Baakochmaat

#7 - - Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

åh va gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#8 - - Netti:

Åh vad gott och din mamma blev säkert jätteglad :-D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#9 - - NICOLE:

Ja, snart juni :) Men nog stannar värmen längre nu va ;)

#10 - - Elin:

Hoppas att du haft en fin Majmånad och får en fin ny månad :) nu hoppas vi på att värmen är på väg!

Smarrigt :)

Svar: Ja det hoppas vi på :)
Baakochmaat

#11 - - Ida Lindborg ♡:

gott! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#12 - - Ida Barsk:

Såg fruktansvärt gott ut! Synd att mina kunskaper i köket är ungefär lika med noll..

Svar: Tack fina du <3 Äh då bara att ge dig på det så ska du se att det går bra :)
Baakochmaat

#13 - - Alice:

Så gott, drömmar går alltid hem! ^^

Svar: Men ellerhur ? :)
Baakochmaat

#14 - - Anita:

Så himla gott :D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#15 - - Klara Andersson:

mums

Svar: <3
Baakochmaat

#16 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

Åh så gott det där ser ut!!
sv; Tack så jättemycket fina du <3

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#17 - - Ida:

Goda de ser ut!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#18 - - S A N N A ♥:

Så goda de ser ut!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#19 - - Nora Bååth:

Mamma borde börja läsa din blogg så hon kan börja baka alla underbara recept som du lägger upp, jag är värdelös i köket men mamma är duktig :D

Svar: Ja men du får säga till henne att gå in på min blogg, så får hon göra lite olika recept :) Kram
Baakochmaat

#20 - - Sara Ekman:

Gott :)

Svar: <3
Baakochmaat

#21 - - Kattis:

Mmm luftiga mumsiga drömmar!:) absolut inte fel att hoppas på värme med start imorgon!!

Svar: Ja verkligen mums :) Ja vi får hoppas värmen kommer nu :)
Baakochmaat

#22 - - Gabriella:

Åh, de ser goda ut!
Jag håller också tummarna för att värmen kommer nu, nu är det faktiskt dags:)

Svar: Tack fina du <3 Ja nu hoppas man på värme :)
Baakochmaat

#23 - - Lisa:

Ja, drömmar är verkligen goda😀

Svar: <3 <3
Baakochmaat

#24 - - Anonym:

Mumsigt :)

Men han är tillbaka igen :(

Svar: <3 Men usch vad jobbigt :(
Baakochmaat

#25 - - Boel:

Men guud vad gott! :D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#26 - - Jensvollen:

JAg håller verkligen med dig alltså! Nu får det gärna bli sommarvärme, såå sjukt trött på detta äckliga väder :(

Guuud så gott det ser ut :D

Svar: Ja värme vill man ha nu :) ! Tack fina du <3
Baakochmaat

#27 - - Mamma Malin:

Åh, vad mumsigt. Jag bakar småkakor alldeles för sällan :/

Svar: Ja småkakor är väldigt underskattat :)
Baakochmaat

#28 - - Mizca:

Svar: Aha, var mysigt <3
Jag flyttade till Halmstad 2011 och flyttade därifrån 2012 :) Bodde i Söndrum - vart bor du?

Flyttade från Falkenberg 2004!

Svar: Jaha ok :) Jag är uppväxt här så bott i centrum hela livet, men förra året flyttade vi ut till radhus i Söndrums Kyrkby, vid Albinsro :)
Baakochmaat

#29 - - Mizca:

Svar: Där ser man :) Söndrum är fint om man är på rätt sida så att säga.. Jag bodde granne med Lidl/Äventyrslandet typ och huset var inte det finaste .. bodde inneboende.

Svar: Ja men precis.:) Själv bor vi längre neråt, nära Albinsro och Trottaberg :) Om du vet vart glassbaren Riccardos ligger ? :)
Baakochmaat

#30 - - Mizca:

Svar: Jo på ett ungefär :)