Pulled pork

För ett tag sedan gav jag mig på att laga pulled pork för första gången. Jag har inte riktigt orkat ta mig tid för det då det ska vara i ugnen nästan en hel dag ( minst 8 timmar ) men är glad att jag gjort det nu då det var så otroligt gott ! Och en väldigt enkel rätt att tillaga. Vi valde att äta potatisgratäng till men man kan välja precis vad man vill. Vet att många gillar att servera det i hamburgerbröd / pitabröd och det ska vi definitivt testa nästa gång.
 
 
 
Du behöver:
 
* 1 kilo fläskkarré i bit
* 1 burk krossade tomater
* 2 st gula lökar
* 1,5 -2 dl barbecuesås 
 
Gör så här:
 
1. Använd en gryta som går att ha i ugnen. Sätt ugnen på 125 grader.
 
2. Häll i krossade tomater i grytan, placera fläskkarrén ovanpå. Skär löken i större bitar, placera löken ovanpå köttet. Häll barbecuesåsen ovanpå löken.
 
3. Lägg på locket på grytan och ställ in i ugnen. Ös skyn över köttet ca en gång i timme. Låt grytan stå i ugnen i minst 8 timmar.
 
4. Efter du tagit ut köttet från ugnen sliter du sönder köttet med två gafflar. Blanda med skyn.
 
 
 
 
#1 - - Erika:

Jag tycker det är som godast att äta i wraps :)

Svar: Ja det låter gott ! Måste provas snarast ! :)
Baakochmaat

#2 - - Mia Forsberg:

Pulled pork verkar så himla gott! Har inte själv provat det ännu men har hört massa positivt om det så har funderat på att köpa de där färdiga lådorna som finns i affären som ska va i ugnen ca 45 min :)

Ja det var en underbar och mysig helg! Det är så himla kul att mamma är här nu och att jag har sällskap :) Skönt att hon är 18 dagar till här, hihi.
Vad roligt att ha vänner på besök! Jag väntar just nu på att en kompis ska komma över på en fikastund vid 18tiden. Så mysigt att träffa sina vänner och fika och prata om allt och inget :)

Svar: Ja riktigt gott är det ! Jag ska faktiskt testa den färdiga varianten någon gång med, även om jag föredrar att alltid tillaga allt själv, men tiden räcker inte till ;) Kram
Baakochmaat

#3 - - Malin:

Det är verkligen supergott! Tar som sagt lång tid bara :)

#4 - - Alice:

Jag äääälskar pulled pork!

#5 - - Alice:

Åh, det är så gott, älskar att äta det med pitabröd! ^^

#6 - - caroline:

MMM, vad gott det lät! :D

#7 - - Maria:

åh mums vad gott :)

#8 - - Gabriella:

Så gott det lät! Jag har bara ätit pulled pork en gång, men då var det en färdig variant som man bara behöver värma och sätta in i ugnen får jag erkänna:)

Svar: Ja så otroligt gott ! Jag kommer nog testa den färdiga varianten med, men älskar ju att tillaga allt själv :)
Baakochmaat

#9 - - Life of Johanna:

Måste med orka testa det någon dag :)

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra :)
Baakochmaat

#10 - - Helen:

Vår favorit här hemma:) hittade ett recept med 6 tim. i ugnen. kul o kunna variera med olika tillbehör. sist hade jag tortillas o en kall vitlökssås

Svar: Men så bra med ännu mindre tid ! :) Har faktiskt tänkt att testa den man köper också, men jag gillar ju att göra allt själv :P haha
Baakochmaat

#11 - - Kattis:

Sååå gott men synd att det ska vara i ugnen så länge bara!