Citronpinnar

Småkakor är väl verkligen något speciellt ? Det tar inte lång tid att slänga ihop och när man bjuder på småkakor är det alltid uppskattat. Småkakor är verkligen kärlek och dessa citronpinnar är verkligen inget undantag. Tänk er en underbart syrlig smak av citronen som bryts av lite med kaneltoppingen, mums ! :)
 
 
 
 
Du behöver:
 
* 200 g smör, kallt
* 1 dl strösocker
* 4,5 dl vetemjöl extra fint
* 1 äggula
* 1 stor citron, finrivet skal
 
Garnering:
 
* 4 msk strösocker
* 1,5 tsk kanel
 
Gör så här:
 
1. Kör vetemjöl, strösocker och smör i köksassistens till en grynig massa. Tillsätt gulan och citronskalet och kör ihop till en deg. 

 

2. Sätt ugnen på 200 grader. Blanda strösocker och kanel på ett fat.

3. Rulla ut till fingertjocka längder. Skär dem i 4-5 cm bitar. Rulla dem i kanelsockret och lägg dem på plåt med bakpapper.

4. Grädda 10 minuter mitt i ugnen.

 

Så enkelt och så otroligt gott ! 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Jasmine:

Dina småkakor verkar goda.

Svar: Tack för att du berömmer mitt skrivande. <3

Kram

Svar: Tack så mycket fina du <3
Baakochmaat

#2 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Så goda dom verkar :D

Svar: Tack fina du <3 De var riktigt syrliga och goda :)
Baakochmaat

#3 - - Klara Andersson:

gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#4 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

Mums!
sv; Ja, New York är ju verkligen drömmen :)

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Erika:

Ser gott ut och ser ut att vara simpla att göra :)

Svar: Tack fina du <3 Ja dessa är superenkla att göra :)
Baakochmaat

#6 - - sara:

Gott!! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#7 - - LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

Sååå gott! Måste testa någon gång! Kanske till min födelsedag :)

Svar: Tack fina du <3 Tycker jag verkligen du ska göra :)
Baakochmaat

#8 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Lät riktigt gott :)

Svar: <3 Var verkligen supergott :)
Baakochmaat

#9 - - Liene Svärd:

Ser jättegott ut!

Svar: <3
Baakochmaat

#10 - - Gabriella:

Detta kan nog vara något för mig då jag gillar citron väldigt mycket! Och småkakor är ju alltid gott:)
Kram

Svar: Då tror jag verkligen det är något för dig :) <3 Kram
Baakochmaat

#11 - - Netti:

Småkakor är verkligen gott och det här måste jag baka någon dag :-D

Svar: Ja men visst är det ? :) Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#12 - - ✫ Fru Eriksson:

Låter riktigt friskt & gottit ♡ ...
Ha en fin dag!

Svar: Tack fina du <3 Ha en underbar dag :)
Baakochmaat

#13 - - MATILDA ROSQVIST:

vad gott! det har jag aldrig ätit faktiskt :)

Svar: Du måste prova det :)
Baakochmaat

#14 - - Julia:

men mums :)

Svar: <3
Baakochmaat

#15 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Det blir verkligen aldrig av att jag bakar längre. Småkakor är ju ganska roligt och enkelt så dessa får det nog bli till hösten:D

Svar: Ja det är ju så mycket annat som kommer ivägen :) Men ellerhur, går oftast snabbt att slänga ihop :) Kram
Baakochmaat

#16 - - Elin:

De ser helt gudomliga ut :D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat