Bacon och citronmarinerad kycklingfilé i citronsås

Hej på er denna lördagseftermiddag ! Om ni inte har bestämt er för vad ni vill äta denna lördagskväll kan jag verkligen rekommendera denna otroligt goda kycklingrätt. Citronen gifter sig perfekt med kycklingen och den salta smaken från baconet gör verkligen rätten fulländad.
 
 
 
 
 
Här kommer receptet !
 
Du behöver:
( 4 portioner )
 
* 4-6 kycklingfilé
* 150 g bacon
* 1 msk smör
* 2 citroner
* 2 msk vetemjöl
* Ca 3 dl hönsbuljong
* Salt och peppar
 
Gör så här:
 
1. Stek fileérna väl runt om i smör i ca 6 minuter på varje sida. Krydda med salt och peppar.
 
2. Pressa citronerna och häll över fileérna, låt ca 2 msk av saften vara kvar till såsen. Låt puttra någon minut.
 
3. Linda in filéerna med bacon. Sätt in i ugnen på 190 grader i ca 15 minuter.
 
4. Sila ner skyn i en kastrull. Rör ut 2 msk vetemjöl i hälften av buljongen. Häll blandningen och resten av citronsaften i en kastrullen, låt såsen koka samman i ca 5 minuter. Späd under tiden med mer buljong tills såsen får den konsistens som du vill ha.
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
#1 - - sara:

Så himla gott! :D

#2 - - marina:

sv. Tack så himla mycket! :)
Låter supergott!

#3 - - Vano:

Så gott det ser ut =)

#4 - - Lisa:

Låter inte alls dumt!

#5 - - Sandra :

Ser riktigt gott ut!
Tack detsamma!

Allt bra?
Kram

#6 - - Ida Lindborg ♡:

ååh mums vad gott :D

Sv: Tack så mycket :)

#7 - - Elin:

Åh gott! :)

#8 - - Jessica Högberg:

Sluta laga så mycket gott! (Hinner inte med)

Svar: Haha tack du ! Du får njuta av bilderna istället :)
Baakochmaat

#9 - - Suss - Hemma på Sjuan:

Så god mat! Perfekt lördagsmiddag. Och härliga praliner du gjort. Kram Suss

Svar: Tack fina du <3 Roligt att du gillar det :) Kram
Baakochmaat

#10 - - Linneaellinore - FOTO:

Mums vad gott, vad hungrig jag blev! ;)

#11 - - Paulina:

Så gott det ser ut att vara :D

#12 - - Nathalie Tegelstam :

Mums, så gott och hungrig jag blev haha :) kram

#13 - - Liborius:

Här sitter jag och är hungrig och blir nu ännu mer hungrig!!

#14 - - Emma:

Lät otroligt gott :)

#15 - - Pauline:

muuums!

#16 - - Clara:

Alltid så mycket gott på din blogg!

Svar: Åh tack fina du, så glad jag blir att du tycker det <3 :)
Baakochmaat

#17 - - Mia:

Mums så gott! :) Jag älskar allt som har med kyckling att göra.

Tack så mycket det kan behövas då jag är en riktig godisgris, haha! :D Får försöka hålla mig eftersom det kommer bli en del onyttigt sen när mamma kommer hit 27.e :P

Svar: Ja kyckling är så otroligt gott ! :) Ja då är det bra att ta ett litet break :)
Baakochmaat