Potatiscurry med bönor och spenat

När jag gick igenom mina bilder på datorn såg jag att jag helt missat att lägga upp receptet på den här magiska potatisgrytan, en helt perfekt vegetarisk gryta när man inte vill lägga ner hela kvällen på att få en god måltid. Jag älskar ju bönor i alla dess former och tycker alltid att det är ett måste i grytor, så att slänga i ett paket med blandade bönor var verkligen så rätt.
 
IMG_0652
 
Du behöver:
*1 kg potatis
*1 gul lök
*1 paprika
*2 tsk curry
*1 vitlöksklyfta
*1 pkt blandade bönor
*2,5 dl matlagningsgrädde
*1 burk krossade tomter
*En påse babyspenat
*Salt och svartpeppar
 
Gör så här:
 
1.Dela potatisen i mindre bitar och koka tills de är al dente, potatisen ska vara en aning hårda i mitten.
 
2.Skala och hacka löken, tärna paprikan. Fräs i en stor kastrull tillsammans med curry och pressad vitlök. Rör därefter i den kokta potatisen och avrunna bönor.
 
3.Häll på matlagningsgrädden och de krossade tomaten. Låt allt värmas upp.
 
4.Vänd i spenaten precis innan servering och smaka av med salt och peppar. IMG_0647