Böntacos

Hej på er !
 
Nu var det ett tag sedan ni fick ett matigt recept så jag tycker det är dags att leverera ett av de godaste receptet när det kommer till tacos. Den här böntacosen slår allt med hästlängder! Skulle jag bara få välja en rätt att äta resten av mitt liv så är det den här böntacosen, älskar syran som man får av limén. Verkligen en nyfunnen maträtt som jag kommer bjuda på till alla nära och kära som dyker upp på ett middagsstopp hemma hos mig.
 
IMG_0349
 
Du behöver:
 
*1 burk med blandade bönor
*1 burk passerade tomater
*1 dl matlagningsgrädde
*2 msk tomatpuré
*1 gul lök
*1 vitlöksklyfta (pressad)
*Svartpeppar och salt
*En påse bladspenat
*En påse blandsallad
*Creme fraiche
*2 tomater
*2 lime
*Tortillas
 
Gör så här:
 
1.Börja med att finhacka löken, häll därefter ut bönorna i en sil och låt de rinna av.
 
2.Stek löken i lite smör tills löken fått fin färg, häll sedan på bönorna, passerade tomater, matlagningsgrädde, tomatpuré och låt det koka ihop.
 
3.Pressa ner vitlöken och tryck ut några droppar limesaft. Koka i cirka 5 minuter och smaka av med salt och peppar.
 
4.Servera med tortillas, bladspenat, blandsallad, tomater, creme fraiche och tunt skivad lime. IMG_0348 IMG_0352