Bo på hotell och äta mitt i hjärtat av Stockholm

Hej på er ! Nu är snart juli månad över och det är inte många soliga dagar vi fått, väldigt tråkigt tycker jag då man hade sett fram emot en varm och härlig sommar. Men men man får helt enkelt hitta på andra saker under regniga sommardagar... Jag välkomnar augusti månad med öppnar armar då det är mycket roligt som händer just i augusti månad,  det kan vara den bästa månaden på länge som jag har att se fram emot. Bland annat blir det en tripp till Stockholm och det var ett tag sedan sist hela tio år sedan! Det finns så otroligt många hotell i Stockholm att det är svårt att hålla koll på vilka hotell som har bra standard och bra restauranger att erbjuda, man vill ju gärna bo och äta i hjärtat av Stockholm. World Trade Center Stockholm som jag även skriver den här texten ihop med är ett hotell som enligt ryktena ska ha allt. Det finns kontor i toppklass, modernt designade konferenslokaler och personlig service som är utomordentlig. Är det så att man ska åka till Arlanda så ligger det endast 20 minuter därifrån vilket är otroligt positivt så att man slipper stressa till flygplatsen. Men det jag tycker är viktigast är maten på ett hotell och att det är en hög nivå på både servicen och maten. Jag skulle verkligen vilja testa restaurangen på WTC då det både finns klassiska favoriter och rätter som är nytänkande och med spännande smaker. Så när vi är uppe i Stockholm hade det varit otroligt mysigt att ta en lunch eller middag på just deras restaurang. wtcr_209 (Bild lånad från wtc.se)