Enchilada

Hej på er ! Så var ännu en måndag här och veckorna svischar förbi som vanligt. Men jag gillar det, det betyder att man har fullt upp och det är så jag trivs bäst att leva mitt liv, alltid massa saker på agendan. Idag ska ni få en smarrig rätt som jag har fått inspiration av Smaxbox.se och det är Enchilada. I månadens Smakbox låg det kryddmix Enchilada och tro det eller ej vi har aldrig provat den här mixen, då jag förespråkar att göra egen kryddmix. Men så gott det blev och måste även säga att innehållet i ingredienserna inte är fy skam de heller. Verkligen tummen upp. :)
 
IMG_0328
 
Du behöver:
 
*500 g kycklingfilé
*1 påse Santa Maria Enchilada Spice Mix
*500 g passerade tomater
*1 dl vatten
*3 dl riven ost
*8 stycken tortilla
 
Gör så här:
 
1.Bryn kycklingen i matfett. Blanda passerade tomater med vatten och och kryddblandningen samt hälften av osten.
 
2.Häll halva mängden tomatsås över kycklingen i stekpannan och låt småkoka i ca 3 minuter.
 
3.Fördela kycklingblandningen på tortillabröden, rulla ihop och lägg med skarven neråt i en smord ugnsfast form.
 
4.Häll den resterande såsen över rullarna och toppa med resten av osten. Gratinera rätten på 200 grader i ca 20 minuter.
 
Serveras med en blandsallad.
 
IMG_0329