Glutenfria chokladbollar

Idag ska jag bjuda på något så enkelt som chokladbollar men istället för att göra de gamla vanliga så testade jag att slänga ihop glutenfria chokladbollar, alla mår vi nog bättre med lite mindre gluten och de här chokladbollarna var sååååå goda, faktiskt det godaste chokladbollarna jag någonsin bakat. Och visst är det härligt när man kan slänga ihop en godsak på bara några minuter ?
 
IMG_0541
 
Du behöver:
 
*5 dl Semper havregryn
*100 g smör, rumstempererat
*1,5 dl socker
*1 tsk vaniljpulver
*3 msk kakao
*2 msk vatten
 
Till garnering:
*Kokosflingor
 
Gör så här:
 
1.Rör fett och socker smidigt. Tillsätt vaniljpulver, kakao, vatten och havregryn och blanda väl.
 
2.Forma bollarna och rulla dem i kokos.
 
Förvara dem i kylskåpet.
 
IMG_0538 IMG_0542 IMG_0543
#1 - - Netti Starby:

Chokladbollar kommer jag aldrig att tröttna på och vilket bra tips för jag har en kompis som inte tål gluten! Kramis

#2 - - baakochmaat:

Ja men då är ju de här perfekta. :) Kram