Hawaii pizza med pizzasallad

Välkommen måndag och maj månad startade på bästa sätt igår med underbart väder, hoppas att hela maj fortsätter så här nu ! :) Och vad passar då bättre att bjuda på en dag som denna än en supergod pizza ?? Det här är ett Citygross matkasse recept som jag ändrat om lite i och  jag älskar den tjocka botten som var färdigpaketerad, bara att börja fylla pizzan direkt. Tidigare har jag aldrig gillat tjocka bottnar, det får liksom inte smaka PanPizza, men oj jag blev frälst och nu drömmer jag bara om just den här pizzan... IMG_2142   Du behöver: Pizzan: * 1 pkt pizzabotten * Ca 400 g strimlad rökt skinka * 1 ananas * 1 pkt mozarella eller riven ost Pizzasås: * 400 g krossade tomater * 1 tsk oregano * 1 tsk basilika * 2 krm salt * 1 krm vitpeppar * 1 tsk honung Gör så här: 1. Sätt ugnen på 200 grader. Börja med såsen, blanda i alla ingredienser till såsen och rör runt ordentligt. 2. Fyll pizzan, börja med tomatsås, om du vill ha riven ost lägger du på det efter tomatsåsen och sedan skinkan och ananas. Vill du ha mozzarella ost lägger du först på skinka och ananas och avslutar med mozzarella osten. 3. Laga pizzan i ugnen ca 10 minuter. Pizzasallad: Du behöver: * 1 msk vitvinsvinäger * 0,5 dl matolja * 1 tsk oregano * 1 tsk salt * 1 krm grovmalen svartpeppar * 250 g strimlad vitkål Gör så här: Vispa ihop vinäger, olja, oregano, salt och peppar. Rör i strimlad vitkål och blanda väl.   IMG_2145 IMG_2146
#1 - - Therese:

Varm annanas går inte hem här, men oj så sugen jag blev däremot på pizza sallas, borde göra en laddning och ha på lut i kylen... Önskar dig en toppen fin vecka! KRAM

#2 - - Gabriella:

Åh såå gott!!

#3 - - Beatrice:

Gud vad gott! :)

#4 - - Ewelina:

Så gott!

#5 - - Celine:

Gud så gott!

#6 - - Ida:

Mums :D

#7 - - baakochmaat:

Ja pizzasallad är ju bara så gott. :) Kram på dig

#8 - - baakochmaat:

<3

#9 - - baakochmaat:

<3

#10 - - baakochmaat:

<3

#11 - - baakochmaat:

<3

#12 - - baakochmaat:

<3