Chokladdoppade jordgubbar

Hej på er !  Nu ligger långledigheten runt hörnet ( för många ) och vad är då bättre att bjuda på än dessa underbart goda chokladdoppade jordgubbarna, för visst blir allt lite bättre med choklad ? Jag tycker att det är så gott att bara sitta och smaska på några jordgubbar som just är chokladdoppade men det funkar inte bara som tilltugg till påskens alla fester utan även att dekorera alla härliga bakverk med... :) IMG_1879 IMG_1880   Och inte är det svårt heller att göra dessa vackra jordgubbar utan du behöver bara smälta chokladen över vattenbad och sedan doppa ner jordgubbarna. Lägg dem på en skärbräda med bakplåtspapper och låt de stelna i kylskåpet, ringla sedan över den resterande smälta choklad och in i kylskåpet igen. Jag använde ungefär 100 g av varje sort.. Så svårare än så här är det inte att lyxa till det litegrann. :) IMG_1882 IMG_1892 IMG_1887 IMG_1896
#1 - - Pablo - Soleado.se:

Hej Sara!

Tack för din idé, är den perfekt för en fika idag.

Nu har jag din blogg in min matbloggarslist som jag regelbundet brukar besöka.

Ha en solig dag!

Pablo – Soleado.se

#2 - - baakochmaat:

Åh så otroligt roligt att höra :) Kram på dig <3

#3 - - Pablo - Soleado.se:

Det samma och tack för receptet igen idag var en överraskning i fikan med din idé.

Ha en solig dag!

Pablo - Soleado.se

#4 - - Elin:

Finns inget bättre än chokladdoppade jordgubbar :)