Bruschetta

Hej på er ! Idag och det lördag och jag har bakat massa nya bakverk hela morgonen. Längesedan jag hade tid att stå i köket så länge men idag tog jag mig tid helt enkelt. :) Nu när det är lördag och man kanske vill äta trerätters passar de här klassiska bruschetta tilltuggen perfekt. Och enligt mig är det även en perfekt förrätt att smaska på nu när sommaren är här. <3 IMG_0076 Du behöver: * 4 skivor lantbröd * 1 vitlöksklyfta * 1/2 dl olivolja * 4 tomater gula och röda * 1/2 kruka basilika * Salt och svartpeppar Gör så här: 1. Sätt ugnen på 250 grader. Skölj och skär tomaterna. Hacka basilikan och blanda ihop med tomaterna. Ringla över några droppar av olivoljan och smaka av med salt och peppar. 2. Grilla brödskivorna på ett galler i övre delen av ugnen. Gnid in ena sidan av det varma brödet med vitlök och tillsätt några droppar olivolja på brödet. Fyll på med tomatröran. Servera och njut.<3   IMG_0078 IMG_0075 IMG_0081 IMG_0080