Fläskfilégratäng med sting

Oj vad denna veckan gick snabbt, nu är det redan söndag och vad passar då bättre än en helt fantastisk maträtt ? Denna superenkla fläskfilegratäng med lite extra sting är bara för god, en sådan rätt man skulle kunna leva på i princip. :)  Är man inte mycket för stark mat kan man givetvis minska på sweet chilisåsen och sambal oeleken. Annars är det bara att tuta och kör. :) Dock så är jag så otroligt missnöjd med bilden, fick en enda ok bild men ljuset var inte alls med mig, är i princip omöjligt att fota nu, så vill har vår och ljuset tillbaka så att man kan ta fina bilder till bloggen igen. :) Men låt inte bilden lura er, lovar att det var supergott. :) Du behöver: * 500 g fläskfilé * 1 msk soya * 0,5 purjolök * 2 msk vetemjöl * 1 dl grädde * 1 dl sweet chilisås * 2 dl vatten * 1 köttbuljongtärning * 1/2 msk sambal oelek * Ca 2 dl riven ost * Salt och peppar Gör så här: 1. Börja med att strimla purjolöken skär därefter upp fläskfilé i strimlor. 2. Stek fläskfilé i lite smör så det får en fin yta. Lägg i purjolök och låt de fräsa tills det är mjukt. 3. Blanda ner vatten, soya och buljongtäning och koka ett par minuter tills tärningen löst upp sig. Häll därefter i  sweet chilisås, grädde, mjöl och sambal oelek. Koka i ca fem minuter tills såsen tjocknat lite. Sätt ugnen på 225 grader. 4. Smaka av med salt och peppar.  Strö över riven ost och gratinera i ca 20 min. Servera med ris eller pressad potatis om man hellre vill det. img_0888_569a9a662a6b22a0daca5464
#1 - - ISA:

haha alltså jag vågar knappt kolla igenom din blogg när jag är hungrig ;) så mycket gott!

#2 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Så gott :)

#3 - - Kattis:

Låter som en gryta i min smak....tror du det blir lika gott med kyckling?

#4 - - baakochmaat:

Jag tror det passar perfekt med kyckling <3 Kram

#5 - - baakochmaat:

<3

#6 - - baakochmaat:

Haha så söt du är :) Kram