Kiwiklubbor

Hej på er ! Idag ska jag bjuda er på en godsak som inte går att stå emot i helgen och att det är nyttigare än andra godsaker är ju bara ett plus. ;) Dessa kiwiklubbor som jag har valt att kalla dem ( går även att kalla de för kiwiglass ) är helt perfekta till lördagsmyset... Att något så enkelt kan vara så gott, tror inte ens ni behöver ett recept till det här, men skriver hur jag har gått tillväga. :) IMG_1796 Du behöver: * 5 st kiwi * 100 g mörk choklad * Klubbpinnar eller glasspinnar Gör så här: 1. Skala kiwin och skiva dem i lagom stora bitar. Stick sedan i en klubbpinne i varje och lägg in i frysen ca 2 timmar. 2. Smält chokladen över vattenbad, doppa ner varje klubba så halva kiwibiten täcks. Lägg sedan tillbaka klubborna i frysen. En extremt lätt godsak att göra som är lite nyttigare än det så kallade lösgodiset som många av oss svenskar trycker i oss.. ;) ( Tyvärr fick jag inte alls till bra bilder, då ljuset inte var det bästa igår kväll, men lovar er de var såååå goda ) IMG_1788 IMG_1792 IMG_1781 IMG_1790
#1 - - Gabriella:

Nämen vilken rolig idé!! Det här ska jag testa, kan tänka mig att det blir gott med annan frukost också :)

#2 - - ✫Fru Eriksson:

Spännande ♡ ...
/Kram Kram

#3 - - baakochmaat:

<3

#4 - - baakochmaat:

Ja dessa var både enkla att slänga ihop och sååå goda <3

#5 - - Elin:

Vilken kul godsak :) enkelt, men samtidigt gott och nyttigt!

#6 - - baakochmaat:

<3