Mjuk pepparkaka med lingonfrosting

Hej på er !
 
Årets sista dag är här och jag är så otroligt taggad över att 2017 snart är här, det här ska bli mitt år och jag ska verkligen gasa fullt ut när det gäller mina mål. Viktigt att våga tro på sig själv och att våga misslyckas på vägen, hade jag inte gjort det så hade jag aldrig kommit så här långt redan och 2017 kommer innehålla många roliga saker. Med det sagt så är det dags att bjuda på den sista julkakan är i bloggen och då blir det en härlig mjuk pepparkaka med lingonfrosting, vill man inte mumsa på en sådan här kaka på självaste nyårsafton är det perfekt att ta en bit imorgon. Ett riktigt Gott Nytt år till er mina underbara läsare ! <3
 
IMG_0090
 
Mjuk pepparkaka
Du behöver:
 
*2 ägg
*2 dl strösocker
*1 1/2 dl gräddfil
*50 g smör
*2 1/2 dl vetemjöl
*1 tsk bakpulver
*1 tsk kanel
*1,5 msk pepparkakskrydda
 
Gör så här:
 
1.Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg pösigt med strösocker. Smält smöret.
 
2.Rör ner gräddfil och smält smör. Blanda vetemjöl med bakpulver, kanel och pepparkakskrydda. Rör ner blandningen i smeten.
 
3.Grädda i cirka 45 minuter i nedersta delen av ugnen. Ta ut, vänd upp kakan på ett fat och låt svalna.
 
Lingonfrosting
 
Du behöver:
 
*200 g philadelphiaost
*50 g rumsvarmt smör
*3/4 dl florsocker
*1 dl frysta lingon
 
Gör så här:
 
1.Vispa samman philadelphiaosten, smör och florsocker till en slät smet. Rör ner de frysta lingonen.
 
2.Bred lingonfrostingen över kakan oh spritsa fina detaljer runt och på. Garnera sedan kakan med lingon.
 
IMG_0094 IMG_0098 IMG_0093 IMG_0091
#1 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Ååh så gott :)