Tacofisk med majssallad

Då var det ett tag sedan jag delade med mig av ett fiskrecept så idag är det äntligen dags att presentera den här tacofisken med majssallad, dock kan jag inte ta åt mig äran för receptet då jag kopierat det helt och hållet från City Gross barnkasse, ibland så är rätterna bara så där perfekta precis som de är och det här receptet var ett sådant recept. :) IMG_1922 Du behöver: * ca 500 g torsk * 1 burk färdig salsasås * ca 50 g färskost * 4 port bulgur * 1 pkt riven ost * Tacokrydda Tacokrydda: * 1 tsk spiskummin * 1 tsk paprikapulver * 1 krm chilipulver * 0,5 tsk salt Majssallad: * 0,5 gurka * 1 snackspaprika * 1 ask körsbärstomater * 1 burk majs Gör så här: 1. Sätt ugnen på 200 grader. Lägg fisken i en gratängform. Blanda salsa, färskost och tacokrydda. Häll såsen över osten. 2. Gratinera i mitten av ugnen i ca 20 minuter eller tills fisken känns fast och gratängen fått fin färg. 3. Koka bulgur enligt anvisningarna på paketet. Blanda ihop majssalladen. IMG_1920
#1 - - Teaafugglas:

Mmm ser jättegott ut :D

#2 - - Helgmeny | baakochmaat:

[…] Fredag: Tacofisk med majssallad […]