Rosa maränger med Nutellaklick

God morgon på er ! Veckans bästa dag är här och jag pratar givetvis om söndagen, jag älskar söndagar det känns som en dag som är extra mysig och jag får göra det bästa jag vet, ha danslektioner hela kvällen lång. Vad brukar ni hitta på, på söndagar ? Idag ska jag bjuda på ett perfekt söndagsbak och det är dessa rosa maränger med Nutellaklick, alltså åh så otroligt gott det blev, maräng med Nutella det kan ju liksom inte bli fel. :) IMG_2051 Du behöver: * 3 äggvitor * 3 dl florsocker * Några droppar röd färgpasta * Ca 2 dl Nutella att spritsa ut Gör så här: 1. Sätt ugnen på 125°C. 2. Blanda florsocker och äggvitor i en skål. Vispa pösigt över sjudande vattenbad, se till att skålen passar i kastrullen, så att inte ångan sipprar upp. När massan pösat till sig efter ca 5 minuter, ta från vattenbadet och fortsätt att vispa tills smeten är helt fast. 3. Häll i några droppar pastafärg och rör om. 4. Spritsa till valfri form eller klicka ut maränger stora som en femkrona. Lägg dem på bakplåtspapper och grädda mitt i ugnen i ca 40 minuter. När marängerna inte känns kladdiga på undersidan är de klara. 5. Spritsa sedan ut Nutella på varje maräng och sätt in dem i kylskåpet så att Nutellan stelnar. IMG_2053 IMG_2061 IMG_2057
#1 - - Amanda:

Åh, det där både lät gott och såg gott ut. De måste jag prova att göra någon gång :) Älska nutella!

Haha, själv tycker jag inte om söndagar speciellt mycket. Känner mig alltid så stressad och tänker
"i morgon är det måndag, i morgon är det måndag" hela dagen. Då föredrar jag lördagar :P
Brukar inte göra något speciellt på söndagar, men i går var jag på Sci-Fi mässan i Göteborg. Det var kul!

#2 - - baakochmaat:

Åh du måste göra dessa, så otroligt goda. :) Ja jag kände så förr, men nu älskar jag söndagar. :) Låter som det var riktigt roligt. :) Kram