Kasslergratäng med ananas

Hej på er denna fredag ! Idag tänkte jag bjuda er på en riktig klassiker nämligen kasslergratäng med ananas. En snabblagad maträtt som är perfekt att slänga ihop en fredagskväll. Vi åt detta ofta när jag var mindre och jag tycker det är lika gott fortfarande. :)
 
 
 
 
Du behöver:
 
* 500 g kassler
* 2 burkar ananasskivor ( eller 8 bitar färsk ananas )
* 3 dl grädde
* 1 dl chilisås
* 1 dl riven ost
 
Gör så här:
 
1. Skiva kasslern och skär bort kanterna.  Vispa grädde och chilisås tills såsen blir lagom tjock.
 
2. Lägg kasslerskivorna i en smord ugnsäker form. Lägg över ananasskivorna och häll sedan över den vispade grädden med chilisåsen.
 
3. Häll den rivna osten över gratängen och grädda i ugn 250 grader i ca 10-15 min. 
 
 
Serveras med ris och blandsallad. 
 
 
#1 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Mums!! Det där är en av mina favvorätter <3

Svar: Min med, så otroligt gott :)
Baakochmaat

#2 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Mums vad sugen jag blev på de :D

Svar: <3
Baakochmaat

#3 - - Johanna Marie.se:

Ser riktigt mumsigt ut, åt också det ofta förr när jag va liten och bodde hemma. Dock är jag trött på ris numera och tål nästan ingenting!

Svar: <3 Ja ibland föräter man sig på saker :)
Baakochmaat

#4 - - Filippa:

Vad gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Emma Engström:

Kassler och ananas är ju så bra kombo! :D

Svar: Ja men visst är det ? :)
Baakochmaat

#6 - - starsinlife.blogg.se:

Bra tips! Trevlig helg fina ♡

Svar: :) Detsamma till dig <3
Baakochmaat

#7 - - starsinlife.blogg.se:

Bra tips! Trevlig helg fina ♡

#8 - - Mamma Malin:

Jag har så svårt för frukt i maten men annars lät det ju gott :)

Svar: Ja vissa har ju tyvärr det :(
Baakochmaat

#9 - - Erika:

Åt också mycket sådant när jag bodde hemma, riktigt gott :)

Svar: Ja vi åt det nästan alltid 2 ggr i månaden :)
Baakochmaat

#10 - - Elin:

Älskar kasslergratäng :D

Svar: Ja det är bara för gott :)
Baakochmaat