Helgmeny

Neeeej jag har inte försvunnit, livet har bara hunnit ikapp mig. Började ju att studera i måndags och oj vad mycket vi har att göra, jag kan ju säga att sociologi är inget slappämne ;) Så har inte riktigt funnit tiden att sitta ner och skriva ett ordentligt inlägg. Vill ju ge er bra och genomtänka inlägg, inte bara ett inlägg för att det måste komma upp något nytt.
 
Så tyvärr kommer det bli så att jag inte hinner blogga lika mycket som tidigare, för den lilla lediga tid jag har från jobb och studier vill jag lägga på min underbara dotter och man. Jag hoppas ändå ni klickar in er här då och då för jag kommer absolut inte sluta blogga. :)
 
Och idag är det torsdag och då ska ni få en god helgmeny planerad till er... Det blir en underbart god laxrätt, härlig kötträtt och avslutningsvis bjuds det på en soppa.
 
Till sötsakerna blir det en helt magiskt god kladdkaka och något man oftas gör till jul, men vem säger att man bara kan baka julgodis till jul ?
 
 
 
 
 
 
Lördag: Pulled pork
 
 
 
Söndag: Pumpasoppa
 
 
 
Helgens efterrätt: Kladdkaka med chokladtryffel
 
 
Helgens godsak: Rocky Road
 
 
 
14 kommentarer publicerat i Helgmeny
Taggar: Helg, Helgmat, Helgmeny, Helgmys, Matinspo, Maträtter
#1 - - Elin:

Ååh gottigott :D ska faktiskt också ta och äta laxrätten, dock nästa vecka :) spännande!

Svar: Åh så roligt, hoppas ni kommer tycka om rätten :)
Baakochmaat

#2 - - Emmelie:

Jag har börjat jobba igen och jösses vad knappt om tid det blir med allt. Lycka till med pluggandet! :-D

Svar: Ja men ellerhur ? Tiden räcker inte till :P
Baakochmaat

#3 - - Maria G:

Vad duktig du är som pluggar! Förstår om det tar tid och man inte hinner det man tänkt. Ha en trevlig helg!

Svar: Tack fina du <3 Ja känns skönt att vara igång :) Känns som dessa åren kommer gå supersnabbt och snart får man jobba med det man har utbildat sig till :) Kram
Baakochmaat

#4 - - GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Den.Där.Efterrätten. Ser såååå god ut! Bjuder du? haha :)

sv: Ja, visst är den? Love it! :)

Svar: Hi hi tack söta du :) Klart jag gör ;)
Baakochmaat

#5 - - matilda:

Såå längesen jag åt soppa! Blev så sugen nu :D

hade du kunnat hjälpa mig att rösta på mig här: http://missglossy.se/entry?id=454 det tar typ 1 sekund! Hade varit såååååå snällt :D kram!

Svar: Ja man gör ju inte det allt för ofta :) Klart jag röstar på dig finis <3 Kram
Baakochmaat

#6 - - angelicasvarld.blogg.se:

Ok allt såg jätte gott ut men sista bilden - MUMS!!! Älskar rockeyroad!

Svar: Tack fina du <3 Ja det är bara såååå gott :)
Baakochmaat

#7 - - Hanna Rosell:

Laxgratängen var något nytt, men måste provas :D

Svar: Den tycker jag absolut du ska prova, sååå god :)
Baakochmaat

#8 - - ISA:

mmh, frestande bilder som alltid! klart du ska prioritera familjen, langa inlägg när du vill bara :)

Svar: Tack fina du <3 Åh vad härligt att du förstår mig <3 Kramar
Baakochmaat

#9 - - Boel:

Guuud vad gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#10 - - Helen - skönhet, hälsa & inspiration:

Och här skulle man visst inte vara om man var hungrig!! YUM

Svar: Ha ha nä många säger det :P
Baakochmaat

#11 - - Filippa:

Ååå så gott det ser ut!

Svar: <3
Baakochmaat

#12 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Allt låter riktigt gott :)

Svar: <3
Baakochmaat

#13 - - Mia Forsberg:

Ja det är en riktigt bra serie, jag älskar den :D Så kul nu att börja se den ända från början. Ska strax slå på ett till avsnitt, hihi.

Åh mums vilka goda rätter! Lax är aldrig fel, jag åt det igår med kokt potatis. Yummie! Idag blir det korvstroganoff här hemma, älskar det, hihi. :)

Svar: Ja men visst är lax gott ? :) Åh korvstroganoff är ju supergott med :)
Baakochmaat

#14 - - Emma:

Men åh så gott de såg ut!

Svar: <3
Baakochmaat