Daimcheesecake

Hej på er denna underbar tisdag ! Vilket otroligt fint väder vi har fått här i Halmstad, känns som riktigt sensommar, så hoppas att ni får njuta av det runt omkring i Sverige. :)
 
Jag har tagit lite paus från tentaplugget och tänkte bjuda er på denna magiska daimcheesecake. En cheesecake kan ju aldrig bli fel och med daim är det omöjligt att misslyckas. :) Det jag tycker är viktigast när man bjuder på kladdkakor eller cheesecakes är hur de dekoreras, allt blir så mycket godare om även ögat får äta en bit. Så var inte rädd att lägga på för mycket daim i dekorationen, själv bygger jag ett berg, men det kan ju vara för det är såååå gott att ha lite extra daim på. ;)
 
 
 
 
 
 
Du behöver:
 
* Halvt paket Digestivekex
* Några matskedar smält smör
* 125 g philadelphiaost
* 2 dl socker
* 3 dl grädde
* 1,5 tsk vaniljsocker
* 3 äggulor
* 1 burk karamelliserad mjölk
* Några matskedar grädde
* 2 dubbeldaim
 
Garnering:
 
* 2 dubbeldaim
 
 
 
 
 
Gör så här:
 
1. Börja med att hacka de två dubbeldaimen som ska vara i cheesecaken. Smält smöret och
 krossa digestivekexen, blanda i smöret. Täck botten på en springform som är ca 23 cm och tryck upp en liten kant.
 
 2. Blanda philadelphiaosten, socker och vaniljsocker i en skål och vänd ner äggulorna en och en. Vispa grädden halvhård och vänd ner i smeten. Blanda till sist i den hackade daimen.
 
3. Häll i cheesecakes smeten och låt stå i frysen minst 3 timmar. 
 
4. Häll den karamelliserade mjölken i en bunke och vispa i några matskedar med grädde. Bred ut det över cheesecaken och ställ tillbaka in i frysen ca 2 timmar.
 
4. Vid servering hackar du dubbeldaimen och dekorerar med.
 
 
En efterrätt som alltid går hem, så ett säkert kort att bjuda på ! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
 
#1 - - ✫Fru Eriksson:

Så gotti ......

Svar: <3
Baakochmaat

#2 - - Josefine:

Shiiit vad gott!!

Svar: <3
Baakochmaat

#3 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Fy så gott :)

Svar: <3
Baakochmaat

#4 - - a n n i k a:

Mumsigt :D

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Tilda Barkselius:

Ser supergott ut :)

Svar: <3
Baakochmaat

#6 - - Helen :

Mm dajm cheescake är nog bland de godaste som finns!! Kram

Svar: Visst är det ? :) Kram
Baakochmaat

#7 - - Mohammedi's | Art, model & designer:

omg vad gott

Svar: <3
Baakochmaat

#8 - - Bellah - livet i USA:

Ae jag smäller av så gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#9 - - Maria Grahn :

Den där ser ju sååå god ut, fantastiska bilder. Tack för tipset, ska göra denna då vårat kök är klart. Ha en härlig onsdag. Kram

Svar: Tack fina du <3 Tycker jag du gör helt rätt i. Du kommer älska denna cheesecake :) Kramar
Baakochmaat

#10 - - linah:

magisk!! shit va gott:D

Svar: <3
Baakochmaat

#11 - - VERONICA - fashion blog:

Detta var ett riktigt härligt inlägg, ser så fantastiskt gott ut. Ännu ett recept från dig jag sparar, åh så underbart! :)

Svar: Åh vad roligt att du gillar det, fina du <3 Kram
Baakochmaat

#12 - - Angelica Bengtsson:

ÅHH vad fantastiskt gott det ser ut, och låter!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#13 - - Maria:

Oj så god den ser ut...vill smaka.
Kram

Svar: Tack fina du <3 Hade jag kunnat hade jag skickat över en bit till dig :) Kram
Baakochmaat

#14 - - MALIN:

Som den cheesecake-älskare jag är, så måste jag prova denna!

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#15 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

Cheesecake är ju sååå gott!!

Svar: Visst är det ? :)
Baakochmaat

#16 - - MATILDA:

älskar daim :D

Svar: Ja visst är det gott :) ?
Baakochmaat

#17 - - Skogsraah ☾:

Ser otroooligt god ut!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#18 - - Elin:

Drömcheesecake :D riktigt med mumma !!

Svar: Ja denna var sååååå god :)
Baakochmaat