Chokladlasagne

Idag ska jag bjuda på detta smarriga receptet -chokladlasagne. För alla oss chokladälskare är denna efterrätt en fullträff. Den är så där barnsligt god att alla i familjen kommer tycka om den här lasagne, aldrig mer kommer någon vilja äta lasagne till middag, nej nu ska det vara lasagne till efterrätt.
 
Att den är supersnabb att slänga ihop är bara ett stort plus ...Så vet ni inte vad för smarrigt ni ska smaska på imorgon när det är lillördag är detta den ultimata godsaken.
 
 
 
Du behöver:
 

* 1 paket Ballerina kladdkaka
* 6 msk smält smör
* 200 gram färskost
* 4 msk socker
* 2 msk mjölk
* 3 dl vispgrädde
* 1 paket chokladpudding + 5 dl mjölk att blanda puddingpulvret med
* Marabou choklad och chokladkulor till garnering

Gör så här:

1. Krossa Ballerina kakorna och blanda dem med det smälta smöret. Tryck ut kaksmulorna i botten på en form och låt stå svalt några minuter.

2.  Vispa grädden. Mjuka upp färskosten med en elvisp. Tillsätt sockret, två matskedar av mjölken och en halv deciliter av grädden. Bred ut färskost blandningen över kaksmulorna i formen.

3. Blanda ihop chokladpuddingen och låt den stå svalt och stelna.

4. När chokladpuddingen stelnat, bred ut den över färskost lagret i formen och ställ svalt några minuter.

5. Toppa lasagnen med resten av den vispade grädden. Hacka chokladen och strö över chokladkulor och den hackade chokladen.

6. Låt stå svalt några timmar, gärna äver natten.

 

Så gott att det inte går att beskriva !

 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Emmelie:

Men lääääääägg av så gott! Här sitter jag och försöker att undvika socker mitt i veckan, kommer misslyckas totalt. Undra om jag kan komma undan med en stycket sånnhär till lunch imorgon? :-P

Svar: Haha jag det är inte lätt att försöka köra sockerfritt :O Ja men det tycker jag lasagne som lasagne ;) Kramar
Baakochmaat

#2 - - Amanda Niclasson:

Åh ser jättegott ut!

Svar: <3
Baakochmaat

#3 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Herregud vad gott det ser ut :O

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#4 - - matilda:

Mumma! Föredrar det över vanlig lasagne ;)

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Sanna | Beauty & Design:

Alltså detta recept bara skriker jag, måste verkligen testa :D

Svar: Tycker jag verkligen du ska göra :)
Baakochmaat

#6 - - Pauline:

mums!

Svar: <3
Baakochmaat

#7 - - Clara:

Så galet gott det ser ut!

Svar: Tack fina du <3 Det var supergott :)
Baakochmaat

#8 - - Elin:

Mumma vad smarrigt :D inte visste jag att det fans något sånt här, smart idé :D

Svar: Det är sååå gott, du måste prova denna lasagen :)
Baakochmaat

#9 - - Sara Ekman:

Men wow så gott :D

Svar: <3
Baakochmaat

#10 - - maria:

Den både ser god ut och verkar god, så den vill jag prova.

Kram

Svar: Den var supergod så det tycker jag du gör rätt i :) Kram
Baakochmaat

#11 - - Tilda Barkselius:

Men hur gott låter inte det här då? Vill typ springa iväg och fixa det här nu :)

Svar: Ja denna var riktigt god, tycker verkligen du ska göra denna lasagne :)
Baakochmaat

#12 - - Frida:

Åh jag tror att det där skulle kunna vara himmelriket! :')

Svar: Då tror du helt rätt :)
Baakochmaat

#13 - - 30 och oskuld:

ser gott ut :D

Svar: Det var riktigt gott :)
Baakochmaat

#14 - - Dixi Wonderland:

Ser fantastiskt gott ut :D

Svar: <3
Baakochmaat