Chokladbollar á la babyshower

I lördags så hade vi babyshower för min fina vän Sanna och givetvis stod jag för bakverken. Då alla älskar chokladbollar var det givet att göra, men för att piffa till det lite mer så färgade jag kokosen blå och rosa just för att få det mer passande till en babyshower och då vi inte vet om det blir en flicka eller pojke passar det perfekt att blanda färgerna så här. :)
 
Jag tycker de blev urgulliga, allt blir så mycket roligare med lite färg. :)
 
 
 
Du behöver:
 
* 150 gram smör
* 6 dl havregryn
* 0,5 dl kallt kaffe
* 1,5 msk vaniljsocker
* 2 dl strösocker
* 3,5 msk kakao 
* kokos till garnering
* Några droppar blå karamellfärg
* Några droppar röd karamellfärg
 
Gör så här:
 
1. Dela smöret och häll i sockret i en skål. Använd elvispen och vänd ner havregryn, vaniljsocker, kakao och till sist kaffet.
 
2. Vispa allt tills det har blandats ordentligt. Dela upp kokos i två skålar, häll på blå respektive röd färg och blanda ordentligt.
 
3. Rullar till små bollar och rulla dem i kokos.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Tarja Olesen:

Vilken bra idé! Tack

#2 - - Tarja Olesen:

Vilken bra idé! Tack

Svar: Roligt att du gillade idén :)
Baakochmaat

#3 - - ✫Fru Eriksson:

Så sött ♡ ...
/Kram

Svar: Tack fina du <3 Kram
Baakochmaat

#4 - - Emmelie:

Men så mysigt med baby shower :-D

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Nora Bååth:

Den lev jätte fina!

Svar: <3
Baakochmaat

#6 - - Elin:

Vad smart av dig :D älskar chokladbollar, så himla gott!
-Om jag bara skulle få äta en godbit resten av livet blir det nog det ;)

-Förresten, många i klassen har tagit efter ditt recept på radiokakan som jag bjöd klassen på och de rent ut sagt älskar dem :D så tack för det!<3

Svar: Ja det är ju bara sååå gott :) Åh vad roligt att höra :) <3 Kram
Baakochmaat

#7 - - N:

Men vad fina och goda de ser ut!

Svar: <3
Baakochmaat

#8 - - MALIN:

Mums! Kokos-bollar har jag inte ätit på flera är :) Kram

Svar: Det är ju bara så gott, får du äta snart <3 Kram
Baakochmaat

#9 - - angelicasvarld.blogg.se:

Ser super smarrig ut - har funderat på att göra nått liknande flera gånger när barnen har haft kalas men aldrig tagit mig för...ska försöka komma ihåg detta till nästa gång!

Svar: Tycker jag du ska göra nästa gång, blir så uppskattat :)
Baakochmaat

#10 - - VERONICA - fashion blog:

Extremt vackra, och ser sååå så goda ut. Mummmaaa!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#11 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Åh vad gulliga :)

Svar: <3
Baakochmaat

#12 - - Siri |Diabitfit|:

Otroligt vad fina du fått dem :D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#13 - - Pauline:

fina :)

Svar: <3
Baakochmaat

#14 - - linah:

åh:D nice! ser jättehäftigt ut !

Svar: <3
Baakochmaat