Lasagne á la Sara med spenatsallad

God middagen denna underbara fredag ! Alltså denna helgen åh vad jag har sett fram emot den, är helt ledig denna helg ( förutom dansjobb ) inget plugg, då både salstentan är gjord och hemtentan är inlämnad. :)
 
Så idag ska jag bjuda er på en riktigt festmåltid och det är givetvis lasagne det och tacos betyder fredag för mig ! Detta var en annorlunda variant jag gjorde då den var med i City gross matkasse och ja hon som gör recepten för City gross heter med Sara så denna rätt känns verkligen som jag. Dock gjorde jag lite ändringar så mitt recept ser ni här nedan..:)
 
 
 
 
Du behöver:
(4 portioner )
 
* 1 pkt färska lasagneplattor
* 1 gul lök
* 1 vitlöksklyfta
* 1 mks olivolja
* 500 g blandfärs
* 2 krm svartpeppar
* 3 krm salt
* 1 pkt krossade tomater
* 1 tsk honung
* 2 tsk oregano
* 3 krm timjan
 
Béchamelsås:
 
* 7 dl mjölk
* 4-5 msk maizena
* 1 krm vitpeppar
* 1 pkt pecorino
 
Gör så här:
 
1. Sätt ugnen på 200 grader. Skala och hacka lök och vitlök.
 
2. Hetta upp olivolja i en stekpanna och stek lök, vitlök och blandfärs tillsammans med svartpeppar och salt. Häll sen på tomaterna, honung, oregano och timjan. Låt allt puttre i 10 minuter. Under tiden som blandfärsen kokar gör du béchamelsåsen.
 
3. Koka upp mjölken och häll i maizena. Låt allt koka i ett par minuter och smaka sen av med vitpeppar.
 
5. Varva béchamelsås, lasagneplattor och köttfärs i en ugnsfast form. Börja med béchamelsås sedan lasagneplattor, köttfärs osv. Avsluta med såsen och toppa med pecorino. Gratinera i 20 minuter.
 
Serveras med spenat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Netti Starby:

Det låter ju underbart gott! :-D Kram

Svar: Tack fina du <3 Kram
Baakochmaat

#2 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Mums vad gott! Det var verkligen längesedan jag åt lasagne...

Svar: <3 Då tycker jag du ska göra denna :) Kram på dig !
Baakochmaat

#3 - - Maria:

Mm så gott, jag blir alltid hungrig när jag tittar in hos dig.
Kram på dig

Svar: Åh vad roligt att höra, precis så det ska vara när man kommer hit och givetvis få lite inspo :) Kramar
Baakochmaat

#4 - - Nathalie Tegelstam :

Mums va gott, måste testa detta någon gång! :) kram

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :) Kram
Baakochmaat

#5 - - http://siliiins.blogg.se:

Måste testa !! :-)

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#6 - - Sara Ekman:

S er riktigt gott ut :)

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#7 - - ISA:

Hej hunger!! så göööött

Svar: ;) <3
Baakochmaat

#8 - - linah:

vet du hur man gör vårrullar?:D<3

Svar: Nej det har jag tyvärr ingen koll på :(
Baakochmaat

#9 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Mums, ska äta lasagne idag ^^ Hoppas du får en fin söndag :)

Svar: Åh det är ju bara såååå gott :)
Baakochmaat

#10 - - Pauline:

mums!!

Svar: <3
Baakochmaat

#11 - - Elin:

Vilken fullträff med helt ledig helg :D så härligt för dig att vara utan pluggande och massa inlämningar, det är du värd!
Hoppas du hade en fin helg :)

Gott :D suveränt av dig!

Svar: Ja det var skönt, men nu är det fullt upp igen :)
Baakochmaat