Kladdiga Toffifee muffins

Så var en ny vecka här och jag är laddad till tusen. Älskar nya veckor med nya möjligheter och denna veckan är inget undantag...Och ännu bättre blir det när jag ska ge er ett underbart recept som är perfekt för oss alla chokladälskare !! Dessa muffins blev så goda att jag åt en, två och tillslut blev det tre, så då var vi tvungna att ge grannarna de som blev över, annars hade vi dött muffinsdöden. ;) Detta är perfekt kladdiga muffins med en underbar choklad ( Toffifee ) i mitten, från och med nu är det bara dessa muffins jag kommer att baka här hemma, ett tag i alla fall tills jag vill testa något nytt. :)
 
Så är ni extremt chokladsugna tycker jag ni ska baka dessa muffins nu direkt och vill ni inte ha Toffifee i kan ni bara göra muffinsen precis som de är...
 
 
 
 
 
 
Du behöver:
 
* 1 tsk vaniljsocker
* 2 dl strösocker
* 2 ägg
* 50 g smör
* 0.5 dl matolja
* 1 dl ljus sirap
* 1 dl kakao
* 1 tsk bakpulver
* 2 dl vetemjöl
* 1 krm salt
* 100 g mörk choklad
* 12 st Toffifee
 
Gör så här:
 
1. Sätt ugnen på 175 grader. Vispa vaniljsocker, strösocker och ägg vitt och riktigt pösigt.
 
2. Smält smöret, häll i matolja och sirap, blanda det med äggsmeten. Blanda kakao, bakpulver, vetemjöl och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.
 
3. Hacka chokladen och smält den i ett vattenbad och blanda den med smeten. Fyll formarna till 2/3 med smet.
 
4. Grädda muffinsen i mitten av ugnen i cirka 12 minuter. Tryck i en Toffifee i varje muffins. Låt de svalna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
 
 
#1 - - a n n i k a:

Super mumsigt :D

Svar: <3
Baakochmaat

#2 - - Liborius:

Mums! Bakade kladdkaka i helgen och det blev såå gott:)

Svar: Åh det är ju bara för gott :)
Baakochmaat

#3 - - Paulina:

Åh så gott de där såg ut...

Svar: <3
Baakochmaat

#4 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Fy va gott!! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Patricia Karlsson:

Men gud så gott!! Detta måste jag testa :D

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#6 - - Elin:

Amen du, fy vad gott :D

Ha en fin vecka <3

Svar: <3
Baakochmaat

#7 - - Bintu Malm Fraser:

Men alltså det kan väl nästan inte ens bli godare än så där!

Svar: Håller med dig, det blir inte godare än så här :)
Baakochmaat

#8 - - Elin:

OMG! Ser sååå gott ut ju! <3

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#9 - - Anita:

Gud så gott :D :D

Svar: <3
Baakochmaat

#10 - - angelicasvarld.blogg.se:

MEn så gott!!

Svar: <3
Baakochmaat

#11 - - Therese Bjärstig:

Får göra dessa med luran! Hon är inne i en bak period nu :-) ha en fortsatt fin vecka!

Svar: Det tycker jag ni gör helt rätt i :) Så härligt att hon är det <3 Kramar
Baakochmaat

#12 - - VERONICA - fashion blog:

Hur kommer du på alla fantastiska recept? Alltså detta ser sååå gott ut. Mums!

Svar: Åh tack fina du. Jag får inspiration från allt och alla och sedan tänker jag att detta borde bli gott och så bakar jag :) Kram
Baakochmaat

#13 - - Netti Starby:

Nu blev jag så himla sugen! Kram

Svar: Det förstår jag. Dessa är såååå goda :) Kram
Baakochmaat

#14 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

Men åhhh vad sugen jag blir!!

Svar: <3
Baakochmaat

#15 - - Mamma Malin:

Men guud så gott det såg ut!

Svar: <3
Baakochmaat

#16 - - Maria G:

Det där måste jag testa göra. Kram

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :) Kram
Baakochmaat

#17 - - starsinlife.blogg.se:

Åhhhh my goood så gott!!!!

Svar: <3
Baakochmaat

#18 - - Elin:

Åh så gott det ser ut! Måste verkligen testa det här! :)

#19 - - Angelica:

Det har jag aldrig sett förut men såg super gott ut! Bra tips :)

#20 - - Carolina Thoor:

Gud så gott!

#21 - - Ninni:

Gott! Älskar toffife :)

#22 - - Beatrice:

Det här såg ju... minst sagt inte fel ut! Får nog ta och handla in lite grejer till detta och baka i helgen tror jag!

#23 - - leavanny.blogg.se:

Super mumsigt :D

#24 - - girltyping.blogg.se:

Åh vad gott det ser ut :D