Nutellagrottor

Alltså mina vänner jag är i himlen, dessa nutellagrottor kan vara de godaste småkakor jag någonsin ätit, ni vet när man tar en kaka och liksom bara måste ta en till och en till och så håller det på så där, då är dessa ljuvliga kakor. Men det är klart när man tänker på det, kan nutella ens bli fel i bakverk ? Enligt mig är den frågan lätt, klart det aldrig kan bli fel med nutella. :) Jag menar bara titta på bilderna ! Åh måste nog springa ner och ta en till nu... img_0861_565a0391ddf2b30a654a9b33 img_0868_565a03fcddf2b30a6bc50638 Här får ni mitt magiska recept ! Du behöver: * 200 g smör * 1 dl strösocker * 1 msk vaniljsocker * 4,5 dl vetemjöl * 1 tsk bakpulver Fyllning: * 1,5 dl nutella Gör så här: 1. Sätt ugnen på 175 grader 2. Rör matfett, socker och vaniljsocker ljust och smidigt. Blanda samman mjölet med bakpulvret och arbeta in det i smeten. 3. Dela degen i ca 20 lika stora bitar. Forma runda bollar. Lägg dem i muffinsformar av papper. Gör ett hål i mitten av varje kaka. 4. Lägg lite nutella i varje hål. Ställ formarna på en bakplåt och grädda mitt i ugnen ca 15 minuter eller tills de fått färg. Känner ni nu att ni måste baka dessa så är det bara att ställa sig i köket, finns inget lättare att baka än just småkakor och försök inte få till dem så där perfekta, hemmagjorda småkakor ska se hemmagjorda ut. :) img_0864_565a03bd2a6b222c6a413cde img_0867_565a03e5ddf2b30a77cf01d8 img_0865_565a03d1e087c32dbbf2baa8  
#1 - - Lisa:

Eftersom jag fått den äran att smaka, kan jag garantera att dessa är jättegoda!

#2 - - SofiaMaria:

Så gott! :)

#3 - - Elin:

Mums :D nutella är alltid gott!

#4 - - Småkakor | Pearltrees:

[…] Himmelska After eight- snittar. Kolarutor med choklad & frasig havrebotten. Chocolate chip cookie- snittar med Dulce de leche. Bakning i fokus - Bakning med och utan socker. Bli min jäst - Mini Nutella och Dulche de leche cookie cups. Nutellagrottor | baakochmaat. […]

#5 - - Helen:

Mmm så gott! Älskar dessa:) har gjort de flera gånger, hur går det med studierna Sara? kram

#6 - - baakochmaat:

<3

#7 - - baakochmaat:

Ja de är bara för goda :) Studierna går bra, det är tufft bara fullt upp hela tiden, vi är ungefär lediga 2 dagar per månad ( helt ), men roligt är det :) Kram